الثلاثاء 23 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

رانيا يوسف تطلق تحدي القراءة وتدعو منى زكي وهند صبري ومنة شلبي للمشاركة (فيديو)

القاهرة 24
فن
الأربعاء 08/أبريل/2020 - 02:30 م

اطلقت النجمة رانيا يوسف، تحديا جديدا لتشجيع الجمهور على القراءة، أثناء قضائهم فترة العزل المنزلي، وعبرت عن حبها للقراءة كما وجهت التحدي لعدد من النجوم.

ونشرت فيديو عبر حسابها الرسمي “انستجرام” لتعلن فيه تحدي القراءة، وقالت: “النهاردة أنا قررت إني أقرأ، أنا بقالي كتير أوي مقرأتش، والقعدة في البيت دي فرصة كويسة إني أعمل حاجة أنا بحبها وبقالي كتير مبعملهاش، وبتحدى نفسي إني في العشر أيام اللي إحنا قاعدينهم في البيت، إني أقرأ 4 روايات وهم أحلام ممنوعة، إيثاكا، بنات حوا الثلاث، شرف”.

وتابعت رانيا يوسف حديثها في الفيديو ووجهت التحدي لثلاث فنانات وقالت: “بتحدى منى زكي ومنة شلبي وهند صبري، لإني عارفة إنهم بيحبوا القراءة”.

وكتبت يوسف على الفيديو: “القراءة هي هوايتي المفضلة وأفضل حاجة ممكن أعملها في الحجر المنزلي، وبتحدى نفسي بقراءة أربع روايات”.

 

View this post on Instagram

 

القراءه هي هوايتي المفضله وأفضل حاجه ممكن اعملها في الحجر المنزلي، وبتحدي نفسي بقراء أربع روايات وبتحدي @monazakiofficial و @mennagram و @hendsabri أنتوا كمان قولولي ايه الكتب اللي بتقروها دلوقتي وأنتوا في البيت ?

A post shared by Rania Youssef (@raniayoussef_) on Apr 8, 2020 at 3:59am PDT

واستغلت يوسف مكوثها في المنزل من أجل الحجر المنزلي، فقررت استغلال تلك الفترة في تقديم نصائح تجميلية لجمهورها، ونشرت فيديو عبر انستجرام عبرت فيه بشكل تفصيلي كيفية الاعتناء بشعرها.

وعلقت عليه قائلة: “علشان قعده البيت هتطول، ازاي تهتموا بشعركم وإحنا قاعدين في البيت، انتوا كمان قولولي إزاي بتهتموا بشعركم في البيت والوصفات اللي بتستخدموها”.

وعرض لها مؤخرًا مسلسل “مملكة إبليس”، ودارت أحداثه في إطار تشويقي داخل حارة شعبية خلال أحداث 25 يناير، ويقدم المسلسل حياة سكان هذه الحارة التي تعرف باسم حارة «حدوقة»، ولكن عرفت قديما باسم حارة «إبليس»، ويتم كشف العلاقات بين سكان هذه الحارة من خلال تفاصيل حياتهم اليومية.

في ظروف كورونا.. رانيا يوسف: “خدوا الحيوانات في حضنكم” (فيديو)

وشارك في بطولة المسلسل غادة عادل، وإيمان العاصي، وأحمد داود، وسلوى خطاب، وخالد أنور، وأسماء جلال، ونانسي صلاح، ومحمود الليثي، وتأليف محمد أمين راضي، وإخراج أحمد خالد موسى.

تابع مواقعنا