الثلاثاء 16 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

زينة لمهاجمي تصوير المسلسلات: “بلاش مقارنة مع غلق المساجد.. إحنا اللى هنسليكم” (فيديو)

القاهرة 24
أخبار
الثلاثاء 14/أبريل/2020 - 04:02 ص

كشفت الفنانة زينة، أن تصوير مسلسلات رمضان ٢٠٢٠ فى هذه الأجواء صعب جدا، خاصة مع انتشار فيروس كورونا المستجد، وأنها تعانى من كثرة المطهرات، وأدوات التعقيم التى تستخدمها في البيت أو في “اللوكيشن”، قائلة: “بعد ما بخلص التصوير عاملة غرفة عزل لنفسي عشان أولادي ووالدتي”. وأضافت زينة، خلال مداخلة هاتفية لبرنامج “القاهرة الآن” عبر فضائية “العربية الحدث”، ساخرة: “أثناء  عودتى للمنزل بدخل من غرفة بعيدة عن أولادى، علشان أغير كل هدومى، وأخد دش أغسل نفسى وأقوم بتغير ملابسى بالكامل وبطهر نفسى وأيدي بالكحول، وبعدها بخرج ليهم وأنا لابسه قناع أنا عايشة في البيت بيه عشان خايفة علي أولادى ووالدتى”.

مؤلف “جمع سالم”: رفع حالة الطوارئ في المسلسل للانتهاء من تصويره

وتابعة الفنانة: “في بعض المواطنين بيهاجمونا علشان بنصور مسلسلات رمضان فى ظل أزمة كورونا، مع وضع مقارنة بقرار إغلاق المساجد، وبيقولوا ليه الممثلين مش عاوزين يبطلوا تمثيل؟!.. على فكرة إحنا اللي هنسليكم”.

زينة تكشف عن شخصيتها في “جمع سالم”.. والجمهور: “موفقة يا أجمل نساء الكون” (صورة)

وأوضحت أنها بدأت تصوير مسلسل جمع سالم قبل أزمة تفشي فيروس كورونا، وتم الإنتهاء من ثلث المسلسل، معلقة: “في عمالة يومية شعالة معانا ولو وقفنا رزقهم هيتقطع، ودى عماله أنتم ببترعوا ليهم، لو وقفنا فى ناس ستضرر كثيراً ، التعقيم فى الشغل موجود ولابسين ماسكات، والكحول على طول، حرام نخرب بيت المنتج، فى حجات كتير توقفت وأصبح التصوير صعب، وأنا بجسد شخصية دكتورة، وأقول للناس المسلسل فى قصة هادفة”.

رمضان 2020.. زينة تتصدر البوستر الرسمي لمسلسل جمع سالم (صورة)

تابع مواقعنا