• بحث عن
  • الحلقة 1 من مسلسل دفعة محمد صلاح.. خطاب حلمي النمر مهاجم غزل بنها لفخر العرب (فيديو)

    محمد المهدي

    يعرض راديو النيل المسلسل الإذاعي “دفعة محمد صلاح” خلال شهر رمضان المبارك، ويمثل فريق دفعة محمد صلاح كل من: مصطفى خاطر ومي كساب وإنعام سلوسة وعبد الله مشرف وسامي مغاوري ويحيى محمود وفتحي سعد ومحمود عامر، وتأليف الكاتب الصحفي عمر طاهر.

    وتدور أحداث الحلقة الأولى من “دفعة محمد صلاح” عن خطاب من حلمي النمر زميل محمد صلاح في فريق غزل بنها إلى فخرالعرب، يتحدث فيها عن معاناته مع والدته التي دائما ما تحبطه.

    رمضان 2020.. عمر طاهر يكشف قصة مسلسله الإذاعي “دفعة محمد صلاح” (صورة)

    وقال النمر في خطابه إلى فخر العرب ولاعب ليفربول الإنجليزي: “رسالة من حلمي النمر إلى محمد صلاح فخر العرب، فاكر غزل بنها يا صلاح، فاكر حلمي النمر زميلك في فريق غزل بنها اللي كنت بتقوله “رجليك الاتنين شمال”، طبعا نسيتني دلوقتي هتفتكرني إزاي وانت دلوقتي بتلعب جنب فيرمينيو ونجوم العالم، كل واحد بياخد نصيبه، مش متأكد”.

    وتابع النمر:” أنا لسه عايش في بنها وبلعب في فرق غزل بنها يا مو، وأمي هي أحن واحدة في العالم بس هي سبب اللي انا فيه وسبب إحباطي”.

    قال: “طبعا انت بتسأل ليه بكتبلك دلوقتي يا ابو صلاح، الحقيقة أن دكتور نفساني قد الدنيا عيادته في طنطا، هو اللي اقترح علي أكتبلك، لأن عندي أزمة ثقة، الكورة قربت ابطلها، ومنجحتش في اي حاجة، وامي واقفالي على الواحدة، ونصحني الدكتور اتكلم مع حد بحبه وانا ملقتش غيرك يا فخر العرب، هكتبلك كل يوم لحد ما ترد علي وساعتها هكون سعيد”.

    100 مليون.. محمد صلاح مغني راب لأول مرة فى إعلان رمضان 2020 (فيديو)

     

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


    إغلاق