• بحث عن
  • محمد صلاح يتحدث عن أصعب مباراة في مسيرته (فيديو)

    عمرو عبد العزيز

    حل محمد صلاح لاعب فريق ليفربول الإنجليزي ومنتخبنا الوطني، ضيفا عبر فيديو نشرته شركة “فودافون مصر” عبر صفحتها الرسمية على موقع “فيس بوك”.

    وشهد الفيديو تواجد عدد مع الأطفال الذي يمارسون كرة القدم في مصر تحت ١١ عاما، بالإضافة إلى ظهور مكة مع “مو” في فيديو “فودافون”.

    ووجه طفل سؤال لصلاح عن أصعب مباراة له مسيرته ليرد “مو”: “في ماتشات كتير صعبة لكن ممكن اختار الكونغو عشان كان فاضل، ماتش واحد أو ماتشين رتصعد كأس عالم بعد ٢٨ سنة”.

    وعن أكثر حركة بيحب يحتفل بها صلاح قال: “في فاينل دوري أبطال أوروبا وكانت مكة هي اللي قالتلي اعملها لو جبت جول”.

    محمد صلاح: مكة بتحب الكورة وبتلعب معايا في البيت

    “هاي صلاح أنت بتحب تروح فين في الإجازة؟” سؤال جديد وجه لمحمد صلاح، فقال: “في الإجازة على حسب، بحب اقضيها مع الأهل شوية مع صحابي شوية والعائلة طبعا، والعائلة بتبقى في الأول أو في النص، وفي اسبوع في الآخر بحب اقضيه لوحدي خالص خالص اريح فيهم دماغي واجهز للموسم الجديد”.

    وأوقفت مكة صلاح والدها “مو” بسبب أنه يتحدث وهي صامتة وتتفرج فقط، ليرد عليها أفضل لاعب في مونديال الأندية قائلا:”طب أساليهم أنتي الإنجليزي وهما هيردوا بس بعد ما أخلص أنا”.

    وفي سؤال جديد قال أحد الأطفال: “لما بتنزل ماتش جامد بتبقى قلقان؟”: “في قلق اللي هو أنت قلقان عشان عاوز تكسب يعني لو بتلعب تشامبيزليج وانت عارف لو خسرت هتخرج فلازم تكون قلقان، وفي التوتو اللي بيروح مع كتر اللعب مع الخبرات واللعب الكتير بتقدر تسيطر عليه”.

    ووجهت طفلة سؤال لـ”مو” قائلة: “صلاح أنا إزاي ابقى لاعبية كرة كويسة؟” ليرد هداف البريميرليج مرتين متتاليتين:” بصي مفيش حاجة معينة أقدر اقولك دي اللي هتخليك كويسة، لكن في لو عندك حلم معين عاوزه تحققيه خليكي بس واثقة إنك تقدري تحققيه ده الدافع والحافز، وأنا مبسوط ان البنات في مصر بقت بتلعب كورة”.

    شوف صلاح و مكه لأول مره بيدردشوا من البيت مع بنات و أولاد بيلعبوا كورة تحت ١١ سنة ⚽️🏠😺إنت كمان ممكن يبقي عندك فرصه تسأل صلاح و تتابع كل أخباره على عالم محمد صلاح…أشترك دلوقتي و كلم #11*#عزوتنا_ملايين

    Gepostet von Vodafone Egypt am Dienstag, 19. Mai 2020

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق