• بحث عن
  • مهرجان “شوكلاتة سايحة جوة كيك” لعمر كمال وحسن شاكوش يقترب من مليون مشاهدة (فيديو)

    طرح كل من مطربو المهرجانات الشعبية حسن شاكوش وعمر كمال، مهرجانا جديدا بعنوان “شوكلاتة سايحة جوة كيك”، على موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”.

    ويعد مهرجان “شيكولاتة سايحة جوة كيك” التعاون الثاني بين كليهما، بعدما حققا نجاحا كبيرا في أغنية “بنت الجيران”، والتي حققت 307 مليون مشاهدة بعد خمسة أشهر من طرحها.

    والمهرجان الجديد كلماته تقول: “أنا عاوزك بس في كلمتين، إحنا اتقابلنا من يومين، مش فاكر اتقابلنا فين والامارة ضحكتيلي، أموت أنا في غزل البنات والغمازات لما تبان بتجننيني، يابت قلبي فيكي داب سامع سكات محتاج لحد يطمني”، كما اقترب من تحقيق مليون مشاهدة بعد طرحها بـ12 ساعة.

    وكان قد انتشر موخرا أحاديث عن خلافات تجمع بين عمر وشاكوش بسبب تقسيم العائد المادي من مهرجان بنت الجيران.

    عمر كمال: “احنا ملتزمناش مع هاني شاكر.. وقرار النقابة مظبوط بعد اللي عملناه”

    وفي وقت سابق، تحدث مطرب المهرجانات عمر كمال عن الفنان هاني شاكر وقال: “هاني شاكر قيمة كبيرة جدا وفي حتة تانية خالص، ويكفيني أنه غني لحن أو يقول اسمي”.

    وخلال لقائه في برنامج “شيخ الحارة والجريئة” مع إيناس الدغيدي على قناة القاهرة والناس، ذكر مطرب المهرجانات حسن شاكوش الأزمة التي حدثت مع نقابة الموسيقيين وقال: “أنا كنت جدع لما وقفت مع شاكوش صاحبي وأنا مقولتش خمور وحشيش، ولما وقفت مع صاحبي اتاخدت في الرجلين، ولما دافعت عنه خدوني”.

    ورد على الانتقادات التي وجهت له عن شخصيته الضعيفة وقال: “لو شخصيتي ضعيفة مكنتش دخلت الاستوديو وغنيت اللي على مزاجي، وأنا واخد المهرجانات عتبة لحاجات تانية”.

    وعن أزمته مع الفنان هاني شاكر وقرار النقابة قال: “احنا ملتزمناش مع هاني شاكر وقرار النقابة مظبوط بعد اللي عملناه”.

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق