الخميس 25 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

مؤلف مسلسل “النهاية” يرد على “سرقة العمل”: “عيش وخدلك يومين شهرة” (صورة)

القاهرة 24
فن
الخميس 28/مايو/2020 - 06:05 م

رد السيناريست عمرو سمير عاطف، على ما تم تداوله بشأن مسلسل النهاية كونه “مسروقا” من روايات أخرى، حيث واجه العديد من الانتقادات في الأيام الأخيرة عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

ونشر عمرو سمير عاطف عبر حساب الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، وقال فيه: “لغاية دلوقتي فيه تقريبًا اتناشر واحد بيقولوا إن مسلسل النهاية متاخد من روايات هما كاتبينها، والمواقع بتحب المواضيع دي قوي”.

وتابع: “لأنها بتعمل ترافيك والناس طبعًا بيبقوا مستنيين معركة وياسلام بقى لو طلع الموضوع حقيقي، والله لو فضيحة، وتبقي فُرجة وتسالي، بس أنا ما بادخلش في معارك من النوع ده ومافيش عندى أي تعليق على أي ادعاءات”.

واستكمل: “باستثناء الآتي لو فيه حد معتقد أن المسلسل متاخد من شغله يتفضل فورًا يلجأ للقانون ويرفع قضية.. عايز يتشهر ويلفت النظر يكمل مع المواقع والجرايد”.

واختتم: “بس مهما قال مش هانرد عليه، عيش يا باشا بقى وخدلك يومين شهرة، ويمكن تبيعلك عشرة عشرين أو حتى ألف نسخه كمان، على حس الموضوع ده حلال عليك، لا ضغائن ولا حتى اهتمام والله”.

عمرو سمير عاطف يرد على الانتقادات
عمرو سمير عاطف يرد على الانتقادات

مسلسل النهاية هو أول عمل خيال علمي في مصر والشرق الأوسط، وجذب انتباه عدد كبير من الجماهير لمتابعته، وشارك فيه عدد من النجوم، وأبرزهم يوسف الشريف، سهر الصايغ، ناهد السباعي، عمرو عبد الجليل، محمود الليثي، حسام داغر، وغيرهم من النجوم، وهو من تأليف عمرو سمير عاطف، ومن إخراج ياسر سامي.

النهاية الحلقة الأخيرة.. مؤنس يضع المهندس زين في “الثلاجة” ونهاية مفتوحة للمسلسل (صور)

مشاجرة قوية بين “روبوت” عزيز والمهندس زين في الحلقة الأخيرة من مسلسل النهاية (صور)

تابع مواقعنا