الخميس 02 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

مشجع: اعتذرت لمرتضى منصور بعد تهديده لأسرتي وتدخل تركي.. وعضو الأهلي: “ولا يسوي حاجة” (القصة الكاملة)

القاهرة 24
رياضة
الجمعة 29/مايو/2020 - 10:54 م

فاجأ مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك الجميع بنشر فيديو عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، لأحد مشجعي النادي الأهلي يعتذر له ولنجله أمير مرتضى.

ونشر مرتضى منصور الفيديو عبر حسابه الرسمي معلقا عليه: “عندما يزأر الاسد مرتضى منصور كل الفيران تدخل الجحور انتهي الدرس ياخطيب”، وقال حناطه مشجع الأهلي في الفيديو: “بعتذر للمستشار مرتضى منصور وابنه عن أي إساءة خرجت مني، وخلاص مفيش حاجة هتحصل تاني”.

عندما يزأر الاسد مرتضي منصور كل الفيران تدخل الجحور انتهي الدرس ياخطيبhttps://youtu.be/lslnPO0xyfM

Gepostet von Mortada Mansour am Freitag, 29. Mai 2020

وبعدها نشر مشجع الأهلي عمرو محمد حناطه عبر حسابه الرسمي فيسبوك قائلا إنه تم تهديده من قبل مرتضى منصور وتهديد أسرته وتهديده بقطع عيشه وفصله من عمله وترحيله من الكويت، حيث يعمل هناك.

مشجع أهلاوي: “انتهي الدرس يا خطيب عندما زأر الأسد” (فيديو)

وكتب مشجع الأهلي عبر فيسبوك:”- أنا المواطن المصري عمرو محمد فريد .. مشجع أهلاوي .. تم تهديدي من مرتضي منصور وبعض اللجان الإلكترونية وتهديدي أنا واسرتي وشتميه من اقذر الشتائم.

– وهما طلبوا مني فيديو إعتذار رسمي ليهم علشان ينزل على كل البيدجات بتاعتهم علشان يوقفوا التهديدات ومكانش قدامي غير الحل دا فكان إجباري اني اعمل الفيديو دا واعتذر ليهم.

– بتمني من المسؤولين في مصر انهم يقفوا جمبي لاني بجد محتاجهم جمبي الفترة دي ومحتاج تدخل من الجهات في مصر لإيقاف هذه التهديدات لي ولأسرتي.

– ياريت كل الناس تقف جمبي أنا محتاجكم وأنا طول عمري أهلاوي وعمري ماهكون مشجع غير للنادي الأهلي .. وبتمنى المساعدة من الجهات في مصر ليا ولأهلي لإيقاف هذه التهديدات الموجه لي ولأهلي والأهلي فوق الجميع”.

 

من جانبه رد محمد سراج عضو مجلس إدارة النادي الأهلي على تصريحات عمرو محمد فريد بأنه سيقف معه وطالبه بإرسال رقم هاتفه للتواصل معه والدفاع عنه، حيث قال سراج: “للأسف بقينا في أجواء يعلم بها ربنا لكن متقلقش من أي حاجة وأي حد من دول ولا يسوى حاجة، ابعتلي رقمك يا عمرو”.

وهاجم تركي آل الشيخ رئيس هيئة الترفيه السعودية والرئيس الشرفي للنادي الأهلي مجلس الإدارة برئاسة محمود الخطيب في تجدد للخلافات بين الطرفين.

وكتب آل الشيخ عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: “اذا كان القرار بيد ادارة مش عاوزه مصلحة النادي وبيعطلو اي اي حاجه تصب في مصلحة النادي … وصبرت عليها كتير بس واضح انهم مش حيتغيرو في حاجه … الحمدالله عندي نادي في أوروبا ! والباب الي يجيلك منه الريح سده واستريح … لغاية مايجي رجال يقدرو الرجال!”.

اذا كان القرار بيد ادارة مش عاوزه مصلحة النادي وبيعطلو اي اي حاجه تصب في مصلحة النادي … وصبرت عليها كتير بس واضح انهم…

Gepostet von ‎تركي آل الشيخ – Turki Al Alshikh‎ am Donnerstag, 28. Mai 2020

كما نشر تركي آل الشيخ رئيس هيئة الترفيه السعودية مالك نادي بيراميدز السابق، ومالك نادي ألميريا الإسباني الحالي، فيديو يؤكد من خلاله ان عمرو فريد ضمن اللجان الإلكترونية التي يستخدمها النادي الأهلي ومجلس إدارته من أجل الهجوم عليه.

لما تشغلو لجان على الاقل ادوهم كلام منطقي … مش حاجه متمشيش على عيل عنده ٤ سنين ! هههههههه

Gepostet von ‎تركي آل الشيخ – Turki Al Alshikh‎ am Donnerstag, 28. Mai 2020

محمد سراج
محمد سراج
تابع مواقعنا