الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

ميرهان حسين ترثي الملحن أشرف سالم: “عمرك ما سبتني أقع” (صور)

القاهرة 24
فن
الجمعة 05/يونيو/2020 - 11:44 ص

حرصت النجمة ميرهان حسين، على نعي الملحن أشرف سالم، والذي توفى في الساعات الأولى من صباح اليوم الجمعة، أثر تعرضه لذبحة صدرية، عن عمر يناهز الـ50 عاما.

ونشرت ميرهان صورة أشرف سالم عبر حسابها الشخصي بموقع الصور والفيديوهات “انستجرام”، وعبرت عن حزنها الشديد بوفاته، حيث كانت تجمعها به صداقة قوية، وقالت: “مع السلامة يا صاحبي ياللي ياما وقفت جنبي وماسبتنيش في عز أزمتي، وكنت دايما جنبي في حزني قبل فرحي”.

وذكرت العديد من المواقف التي وقف بجانبها فيها ولم يتركها بمفردها مضيفة: “ياما بروحك النقية رفعت معنوياتي، وساعدتني أقف على رجليه، وأنا كنت محبطة وضعيفة ومظلومة ومش شايفة خير في الدنيا دي، وأنت كنت الخير اللي فيها، أنت اللي كنت بتصبرني وتديني الأمل، وتشجعني أكمل و تطمني إن كل ده هايعدي”.

هيثم نبيل ينفي وفاة الملحن أشرف سالم متأثرًا بإصابته بكورونا (صورة)

واستكملت حديثها قائلة: “أنا عدت عليا أيام اتعذبت فيها نفسيًا، وأنت اللي عمرك عمرك ماسيبتني أقع، عدت علينا سنين أنا مرضت فيها مرض مميت، وقاتل وكان أهم حاجة فيه تفضل نفسيتي كويسة، والفضل ليك أنت وأهلي، بعد ربنا في شفايا، والله ماكنت صاحب بس كنت سند وراجل في ضهري، وياما قاومت انكساري وقمت بسببك أنت يا صاحبي، أنا مقهورة على فراقك، بس مش هأقولك مع السلامة هأقولك إلى اللقاء يا أغلى الناس”.

 

 

View this post on Instagram

 

مع السلامة يا صاحبي ياللي ياما وقفت جنبي و ماسبتنيش في عز أزمتي و كنت دايما جنبي في حزني قبل فرحي ياما بروحك النقية رفعت معنوياتي و ساعدتني اقف على رجلية وانا كنت محبطة و ضعيفة و مظلومة و مش شايفة خير في الدنيا دي وانت كنت الخير اللي فيها انت اللي كنت بتصبرني و تديني الأمل و تشجعني اكمل و تطمني ان كل ده هايعدي .. انا عدت عليا ايام اتعذبت فيها نفسيا وانت اللي عمرك عمرك ماسيبتني اقع .. عدت علينا سنين انا مرضت فيها مرض مميت و قاتل وكان اهم حاجة فيه تفضل نفسيتي كويسة و الفضل ليك انت و اهلي بعد ربنا في شفايا .. والله ماكنت صاحب بس كنت سند و راجل في ضهري و ياما قاومت انكساري و قمت بسببك انت يا صاحبي . انا مقهورة على فراقك بس مش هاقولك مع السلامة هاقولك الى اللقاء يا اغلى الناس.

A post shared by Mirhan Hussein (@mirhanhusseinmima) on Jun 4, 2020 at 5:56pm PDT

وقدم أشرف سالم العديد من الأعمال الفنية لأكبر نجوم الوطن العربي، مثل آمال ماهر، محمد منير، ديانا حداد، عبد الفتاح الجريني، إيهاب توفيق، سميرة سعيد، محمد فؤاد، وغيرهم.

وفاه الملحن أشرف سالم عن عمر يناهز 50 عاما

تابع مواقعنا