السبت 27 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

أحمد حلمي لطُلاب الثانوية العامة: اعتبروا الامتحان فسفوسة.. ويوجه رسالة لابنة شقيقته (فيديو)

القاهرة 24
فن
السبت 20/يونيو/2020 - 05:27 م

حرص الفنان أحمد حلمي على توجيه بعض النصائح لطلاب الثانوية العامة في قبل بداية امتحاناتهم غدًا، حيث نصحهم بعدم الخوف والذعر بسبب الامتحانات.

ونشر حلمي عبر حسابه الرسمي بموقع الصور والفيديوهات “انستجرام”، فيديو يوجه به نصيحة للشباب حيث قال فيه: “الفيديو دا مخصوص لطلبة وطالبات الثانوية العامة.. بخصوص أن الامتحان بكرا.. واعتقد مافيش حد يتكلم عن الثانوية العامة احسن مني، لأني خبرة في الثانوية العامة.. وسقطة فيها 3 سنين”.

وأضاف: “أنا كنت بسقط في الثانوية العاملة لأني كنت ببقا خايف من الامتحانات، والسنة الوحيد الي مسقطش فيها ماكنتش خايف من الامتحان بجد، هايعمل فيا إيه الامحان يعني، هايحدد مستقبلي.. ماتضيعوش وقتكوا في الخوف والرعب.. الامتحان اتعاملة معاه أكنه فسفوسة.. ماتضيعش وقتك.. هاتحلوا الامتحان وهاتبقوا جامدين”.

 

View this post on Instagram

 

حبايبي طلاب الثانويه العامة بنين وبنات .. ربنا معاكوا ويوفقكوا وينجحكوا .. وخدوا بالكوا طبعا ومحدش يقلع الكمامة وبلاش تجمعات .. مش عايزين ننجح في الثانويه العامة ونسقط في الكورونا ? (سهيله بنت اختي … شدي حيلك وربنا يوفقك يارب )

A post shared by Ahmed Helmy (@ahmedhelmy) on Jun 20, 2020 at 6:43am PDT

وعلق حلمي على الفيديو قائلًا: “حبايبي طلاب الثانويه العامة بنين وبنات.. ربنا معاكوا ويوفقكوا وينجحكوا.. وخدوا بالكوا طبعا ومحدش يقلع الكمامة وبلاش تجمعات.. مش عايزين ننجح في الثانويه العامة ونسقط في الكورونا”.

ووجه حلمي رسالة لابنة شقيقته، في نهاية التعليق، حيث كتب: “سهيله بنت اختي.. شدي حيلك وربنا يوفقك يارب”.

وكان آخر أعمال الفنان أحمد حلمي، فيلم “خيال مآتة، وشارك في بطولته، كل من منة شلبي، خالد الصاوي، حسن حسني، عبد الرحمن أبو زهرة، بيومي فؤاد، لطفي لبيب، أنعام سالوسة، رشوان توفيق، ياسر الطوبجي.

أحمد حلمي يستعيد ذكريات ما قبل الشهرة: “كنت قاعد في شقة مافيهاش أمان” (فيديو)

أحمد حلمي ينعي حسن حسني: “في ناس بتروح للي خالقها لكن سيرتهم بتفضل خالدة” (صورة)

تابع مواقعنا