الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

رواد السوشيال ميديا يهاجمون شيرين غالب وآية حجازي: “الإخوان ملهمش أمان”

القاهرة 24
أخبار
الإثنين 22/يونيو/2020 - 10:01 م

شن رواد السوشيال ميديًا هجوما حادا على شيرين غالب وأية حجازي، بسبب تحالفهما مع جماعة الإخوان الإرهابية، والهجوم على مؤسسات الدولة والمؤسسات الأمنية.

وهاجم رواد مواقع التواصل الاجتماعي الدكتورة شيرين غالب، نقيب أطباء القاهرة لضلوعها بتنفيذ أجندة تهدف إلى تفاقم أزمة كورونا، وإجهاض جهود الدولة لإنقاذ حياة المواطنين من الكارثة العالمية القاتلة.

 

وقال عدد من رواد مواقع السوشيال ميديا، ما الذى دفع شيرين غالب لتنفيذ مخططات الإخوان الرامية لتحريض الأطباء على ترك العمل بالمستشفيات الحكومية والعمل بالمستشفيات الخاصة، سؤال حائر في أذهان المواطنين هل تمكنت الجماعة الإرهابية من اختراق نقابة الأطباء من خلال شيرين غالب؟!”.

 

وتابع رواد السوشيال ميديا: ”يا دكتورة راجعي نفسك.. عمر الإخوان ما نفعت حد كانت نفعت نفسها.. وفي أول مطب هاتبيعك وتشوف غيرك ومش هايفضلك غير الحسرة.

واستطرد رواد السوشيال ميديا قائلين: ”شيرين غالب مطلوب منها تعلن موقفها إيه مع الدولة ولا هاتنفذ مخطط الإخوان قائلين: ”يا دكتورة مش وقت شو إعلامي بتاع انتخابان لسه بدري عليها، إنتي كده هاتخلي الكلام يكتر عليكي هي نغمة الكلام بتاعتك ليه متوافقة بالمنظر ده مع كل الكذب اللي بيتقال على القنوات المأجورة بتاعت الإخوان وقطر وتركيا. واختتم رواد السوشيال ميديا كلامهم قائلين: ”هل شيرين غالب ترغب في مغازلة جماعة الإخوان من أجل انتخابات جاية ولا في سبب تاني غير معلن؟.

كما شن رواد السوشيال ميديا هجومًا على آية حجازي بسبب تحالفها مع جماعة الإخوان الإرهابية، وقال أحدهم: “آية حجازي اللي عذبت الأطفال وبتسرحهم واستغلت الثغرات القانونية عشان يطلعوا براءة وعشان يرموا الطوب على القوات الأمنية”.

وقال آخر : “اللي بتسمح باغتصاب الأطفال ليس بعيدا عنها أن تدافع عن العنصرية”، وأضاف: “السجون في مصر أشرف من مراكز تجميع الأطفال للاعتداء عليهم جنسيا”، واضاف: “الإنسانة المنحلة أخلاقية تتحالف مع الإخوان وتتواصل معهم وبعدين دي اللي جوزها سافر تركيا عشان يعمل تقارير إعلامية ضد البلد”، وقال آخر: “مش دي اللي بتأيد تعذيب الشرطة الأمريكية للسود ويتأيد العنصرية”.

تابع مواقعنا