الثلاثاء 19 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

تفاصيل تعرض مايان السيد للتحرش داخل الوسط الفني (فيديو)

القاهرة 24
كايرو لايت
الأحد 05/يوليو/2020 - 08:50 م

ننشر قصة تعرض الفنانة مايان السيد للتحرش على يد شخص من داخل الوسط الفني حيث روت الفنانة الشابة قصة التحرش بها أثناء مشاركتها في العمل الفني، لكنها لم تكشف عن اسم الفنان التي تعرضت على يديه للتحرش بها ومضايقتها.

مايان السيد

وظهرت مايان السيد في مقطع فيديو نشرته على صفحتها على موقع التواصل الاجتماعي Instagram، وبكت وهي تروي القصة، وأشارت إلى أنها تعرضت للتحرش عندما شاركت في العمل الفني، لم تكن أول مضايقة لها، لكنها تعرضت للمضايقة قبل ذلك، لكنها لم تدرك هذا في ذلك الوقت، وأكدت مايان السيد أنها ندمت ندم شديد لعدم اتخاذها في ذلك الوقت أي إجراء قانوني.

 

 

View this post on Instagram

 

بناشد كل الناجيات اللي كتبوا عن قصتهم مع المتحرش #أحمد_بسام_زكي انهم يقدموا بلاغات عشان يتسجن و يبقي عبرة لاي حد يفكر يتحرش او يغتصب او يتعدي علي اي امرأة بعد كدا. يمكن التواصل مع مكتب شكاوى المرأة على الخط المختصر 15115، أو عن طريق تطبيق الواتساب عبر الرقم الهاتفي “01007525600”،أو عبر البريد الاليكتروني الخاص بالمكتب وهو على النحو التالي : ‏[email protected].

A post shared by Mayan El Sayed مايان السيد (@mayanelsayed) on Jul 4, 2020 at 6:02pm PDT

مايان السيد
مايان السيد

خالد أنور عن شائعة خطوبته من مايان السيد: “كلام غير حقيقي، مفيش بينا غير صداقه قوية”

وفي سياق منفصل جرت إحدى حالات التحرش أيضا ولكن جاءت داخل الجامعة الأمريكية على يد المتحرش أحمد بسام زكي والذي تم القبض عليه بعض انتشار أخبار حول تحرشه بـ100 فتاة.

 

View this post on Instagram

 

ALT TEXT We have over 150 more sexual harassment allegations sitting in our message requests, many of which include physical assault. As we close in on 26K followers, we are happy with the awareness we raised so far, but it is also our duty to make it clear that we need more if we want to prosecute this dangerous man. In order prosecute Ahmed Bassam Zaki, the court needs witnesses & survivors to come forward to file complaints & testify against this monster. This page is no longer enough, NEED you now more than ever, we need survivors to come forward and speak against Bassam. YOU WILL REMAIN ANONYMOUS TO THE PUBLIC. ONLY A LAWYER AND A JUDGE WILL KNOW WHO YOU ARE. NO ONE ELSE. DM US IF YOU ARE WILLING TO COME FORWARD. If any women decide to come forward, will NOT be posting any of these courageous women’s names on this page and we don’t want to cause them any unwanted publicity. They can fully maintain their privacy and their identity with the police. . . . ‎حالياً احنا معانا أكتر من ١٥٠ اتهام بالتحرش الجنسي في طلبات الرسائل على مواقع التواصل الإجتماعي بتاعتنا، كتير من الرسايل دي بتتضمن حالات إعتداء جنسي. بالرغم من انبساطنا بدور الصفحة في التوعية العامة بخصوص الموضوع ده بوصولنا ل٢٦.٠٠٠ متابعة ولكنها مازالت مسؤلية علينا إن احنا نكشف بقية تفاصيل الموضوع لإتمام الإجراءات القانونية اللازمة لمعاقبة أحمد بسام زكي ‎بس علشان نقدم أحمد بسام للمحاكمة وياخد جزاءه فالمحكمة محتاجة شهود وناجين من هذه الحوادث يرفعوا قضية ويشهدوا ضد هذا الوحش ‎الصفحة دي مش كفاية واحنا محتاجين لكم أكتر من أي وقت قبل كده. محتاجين كل اللي اتعرضوا لأذى من الشخص ده أنهم يحكوا عن اللي حصلهم ويشهدوا ضده ‎احنا مش هنذكر أسماء البنات الشجاعة دي على صفحتنا ومش غرضنا أننا نعلن أي شيء ضد رغبتهم وهم يقدروا يحتفظوا بخصوصيتهم لحد ما يقدموا شهادتهم للبوليس والنيابة ‎هتفضل هويتكم محجوبة عن الرأي العام والمحامي والقاضي هم بس اللي هيعرفوا أنتو مين مش أي حد تاني. ابعتولنا على الخاص لو حابين تقولوا شهادتكم

A post shared by Reporting AHMED BASSEM ZAKI ⚠️ (@assaultpolice) on Jul 2, 2020 at 1:53pm PDT

تابع مواقعنا