• بحث عن
  • جريمة الفيرمونت.. اتهامات لابنة الفنانة نهى العمروسي باختلاق واقعة الاغتصاب والتشهير بشاب (صور)

    تفاصيل جديدة في جريمة الفيرمونت ، نشرتها سيدة تدعى نشوي صفاء الدين عبر حسابها الرسمي على فيس بوك، وذلك بخصوص واقعة ادعاء فتاة اغتصابها على يد 6 شباب في جريمة وصفتها بالبشعة، موضحة أن ذلك حدث في فندق فيرمونت في وسط القاهرة، وقررت البوح بعد 6 سنوات من الواقعة.

    وزعمت نشوي صفاء الدين عبر المنشور قائلة:” دي بقي اللي عاملة القلق كله دي نازلي بنت نهي العمروسي اللي الجزيرة والإخوان بياخدوا كلامها ودي بقي اللي عملت فيلم فيرمونت كله، ليه بقي لأن الولد ده سابها فعملت قصه فيلم هابط وفي الأخر علشان تتكلم في اعراض وتتهم ناس جزافا كده”.

    منشور نشوي صفاء الدين
    منشور نشوي صفاء الدين

    وقالت نشوي:” وعلشان الموضة بقي الترند والتحرش والمسميات اللي قرفنا منها وحقوق المرأة وقصص والناس قطيع قطيع ولا حد يحلل مثلا ليه بعد 6 سنين واحدة تطلع تقول كدة وهي كمان أصلا مش هي الضحية والنيابة والدنيا بتدور علي الضحية مافيش ولما تسأل يقولك أصلها اتهددت طب ياستي ولما نزلتي بعد اغتصاب زي مابتقولي وكأن الاوتيل ده شقه أوضة وصالة”.

    أول تعليق من الفندق على “جريمة الفيرمونت”: مستعدين لمعاونة سلطات وجهات التحقيق (بيان)

    قسيمة زواج نازلى
    قسيمة زواج نازلى

    وادعت نشوي:”وكأنها ماعدتش علي شرطة سياحة أو أمن أو حتي لما نزلت ماستنجدتش وكأننا في غابة مش دولة، دي لو كانت نزلت وفضحت الدنيا لو الكلام ده صح فعلا كانت الدنيا اتقلبت أصله ده مش واحد عاكس واحدة ده اتهام باغتصاب وأنهم وضعوا مخدر مع العلم أنها كانت حفلة وناس كتير فيها، لكن أزاي اتهام الناس في أعراضهم من واحدة بتنتقم وصفحة أدمنها شادي أيمن نور يبقي لازم نعيد ترتيب الأوراق القصه أكبر من كده القصة بتتوجه لتشويه صورة مصر ووراها برضه مليون علامه استفهام وخصوصا كن تبني الجزيرة والخوان القضية إذا جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا”.

    جريمة الفيرمونت.. حلمى طولان يعلق على اتهام نجله بالمشاركة في اغتصاب فتاة بصحبة آخرين (صور)

    قسيمة الزواج
    قسيمة الزواج

    فيما زعمت فتاة أخري، مشيرة إلى وجود علاقة بين نازلي صاحبة التسجيل المفبرك “جريمة الفيرمونت” بشادي أيمن نور ابن الهارب إلى تركيا وعلاقتهم بالجروبات الممولة.

    رد الفنانة نهى العمروسي

    من جانبه تواصل “القاهرة 24″، مع الفنانة نهى العمروسي، للرد على الأمر، وعلقت قائلة: “مش هقدر اتكلم عن الموضوع ده، وأنا هستشير محامين واعرف الموقف القانوني، وبعدها أقدر أرد على الإعلام”.

    وفي وقت سابق علق فندق فيرمونت نايل سيتي على ماتم تداوله في الأيام الماضية على مواقع التواصل الاجتماعي عن واقعة اغتصاب مجموعة شباب لفتاة بعد تخديرها بعد انتهاء حفلة في 2014.

    “جريمة الفيرمونت”.. فتاة تروي تفاصيل اغتصابها على يد 8 شبان وكتابة حروف أسمائهم بجسدها (صور)

    الفتاة صاحبة ادعاء واقعة الاغتصاب
    الفتاة صاحبة ادعاء واقعة الاغتصاب

    وذكر بيان الفندق:” نحن على دراية ونتابع ما يتم تداوله عبر مواقع التواصل الاجتماعي بشأن حادثة قد تكون وقعت بالفندق أثناء حفل خاص بأحد منظمي المناسبات، والحفلات في عام 2014، حيث تواصل على الفور فريق عمل الفندق بالمجموعات المسئولة عن تداول تلك الأخبار لتقديم المساعدة والدعم”.

    وأضاف بيان الفندق:” حيث أن أهم أولوياتنا دائما ما كانت سلامة وأمن ضيوفنا وزملائنا، هذا ويلتزم فريق إدارة الفندق وجميع الزملاء بمساعدة السلطات والجهات المعنية المخولة في حالة فتح تحقيق رسمي وسنواصل تقديم دعمنا المطلق في هذا الشأن، في هذه الأثناء قلوبنا ودعواتنا لأي شخص قد يكون تأثر بهذا الحادث المؤلم”.

    هل تويتر متواطئ؟.. تريندات للدفاع عن المتهمين في “جريمة الفيرمونت” بلا تغريدات (صور)

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق