الخميس 25 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

ميدو لمرتضى منصور: “حسني مبارك ورجالته اتحبسوا.. اسمع كلام أمير”

القاهرة 24
رياضة
الإثنين 31/أغسطس/2020 - 11:18 ص

وجه أحمد حسام ميدو، لاعب نادي الزمالك الأسبق، عدد من الرسائل النارية لمرتضى منصور، رئيس القلعة البيضاء، بسبب تصريحاته التي أدلى بها أمس الأحد عبر فضائية نادي الزمالك، قائلًا: “إن فتح الصدر بيودي في داهية وأنت أكتر واحد عارف كده”.

وكتب ميدو عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي “تويتر”: “‏الحديث على أن الزمالك استكمل الدوري من أجل الفوز على الأهلي فقط عبث وكلام لا يليق بنادي الزمالك ولا بلاعبيه ولا بجماهيره.. وأتمنى من المطبلاتية المنتفعين عدم ترديده. الزمالك خسر الدوري ولكن لازم يشارك في بطولة إفريقيا أبطال الدوري السنة اللي جايه وإن شاء الله نفوز بالبطولة السنه دي”.

وأضاف ميدو: “أمير مرتضى أهم عنصر في منظومة نادي الزمالك في الفترة الأخيرة وأدائه تطور بشكل كبير مع الخبرات اللي بيكتسبها مع الشغل..من أهم ميزاته أنه يعلم كيف يتعامل مع رئيس النادي وبيفلتر المشاكل قبل ما توصله ودي ميزه مهمه جدا في إدارة الأمور داخل نادي الزمالك ويمكن تكون الأهم!!”.

وتابع: “أذكر المستشار مرتضى منصور بإن اللي دخلك في مشاكل كبيرة في 2005 هما المطبلاتيه اللي كانوا حواليك اللي كانوا بيحاولوا يستفيدوا منك وكانوا بيصدرولك المشاكل مستغلين طبيعة شخصيتك..انت عملت حاجات كويسة كتير ماتخليش الناس اللي بتستفيد من نادي الزمالك بس وتمص دمه تحاول توقعك مرة تانية”.

وواصل:”‏وجودك على رأس ادارة نادي الزمالك مهم جدا في التوقيت الحالي وحتى في المستقبل القريب!! وجودك صداع في راس الناس اللي بتحاول تهد نادي الزمالك منذ سنوات!! لازم تحافظ على مكانك بابعاد اصحاب المصالح من حولك من يعطوك النصيحة الخطأ ويقولون لك نعم وامين فقط من اجل مصالحهم الشخصية”.

واسترسل ميدو: “‏فتح الصدر بيودي في داهية وانت أكتر واحد عارف كده.. مفيش حد كبير في البلد دي وأنت أكتر واحد عارف كده!! حسني مبارك الله يرحمه ورجالته كلهم اتحبسوا، تاني خلي بالك لازم يكون حواليك على الأقل واحد بيقولك لا ده غلط.. نصيحتي ليك أنا عارف إنه ابنك الصغير بس دائما قبل ما تتحرك اسمع كلام أمير”.

 

تابع مواقعنا