الإثنين 29 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

ميار الببلاوي عن واقعة عسكري قطار المنصورة: “هو لازم يكون عميد ولا عقيد”

القاهرة 24
فن
الخميس 10/سبتمبر/2020 - 01:50 م

عبرت الإعلامية ميار الببلاوي عن استيائها، مما حدث اليوم في واقعة تعامل كمسري قطار المنصورة مع العسكري، واصفًا إياه بأنه غير مقبول.

وقالت ميار في”لايف” نشرته عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، عن الفيديو المنتشر للواقعة: “فيديو محبط ومستفز، بتاع العسكري الغلبان اللي واضح أنه راجع أو رايح من الجيش، وراكب القطر ربنا بلاه بكمسري، تطبيق القانون مهم جدا، بس في حاجة اسمها الرحمة، الله أعلم الفلوس اللي معاه خلصت ولا اشترى بيها أكل ولا وقعت منه، العسكري ممكن يروح الجيش وميرجعش علشان يدافع عني وعنك، أنا حسيت أنه ابني وابنك، والكمسري مسح بيه بلاط الأرض”.

وانفعلت ميار في حديثها موجهة اللوم للكمسري: “ازاي تدي نفسك الحق إنك تتطاول على جندي في الجيش المصري، ازاي تكسر قلبه كدة، يا شيخ ملعون أبو الفلوس اللي تذله وتخليه زيك كدة”. وتابعت: “معقولة القوات المسحلة يرضوا إن واحد منهم يحصل معاه كدة، ولا هو لازم يكون عميد ولا عقيد، ده عسكري غلبان”.

كامل الوزير لـ”القاهرة 24″: تعامل كمسري قطار المنصورة مع المجند غير مهذب.. وأعتذر عن ما حدث

وفي أول تعليق رسمي على الواقعة، قال الفريق كامل الوزير، في تصريح خاص لـ”القاهرة 24 “: “طبعا تعامل لا يليق وغير مهذب وغير منضبط ونعتذر عنه”.

وأضاف وزير النقل ” أمرت بالتحقيق فى الواقعة ولن يفلت من العقاب أى منفلت ولا أى مستهتر، ونؤكد على إحترامنا لكل جمهور ركابنا وخاصة أفراد الجيش والشرطة”.

Gepostet von Mayar Elbeblawy am Donnerstag, 10. September 2020

“أتقي الله”.. القصة الكاملة لهجوم نشوى مصطفى على ميار الببلاوي بسبب دينا (صور)

تابع مواقعنا