الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

المخرج أكرم فريد يتعرض لحادث سرقة بالمهندسين (صورة)

القاهرة 24
فن
الأحد 13/سبتمبر/2020 - 11:41 ص

تعرض المخرج أكرم فريد، لحادث سرقة على يد لصين فى منطقة المهندسين، حيث سرقا حقيبته التي بها أغراضه الشخصية وبعض الأموال، بجانب إصابته بخدوش وكدمات في ذراعه أثر مقاومته لهما.

وقال المخرج أكرم فريد عبر حسابه الشخصي بموقع الصور والفيديوهات “انستجرام”: “لثاني مرة خلال 6 شهور فقط يتم سرقتي بنفس الطريقة، موتوسيكل بدون لوحات معدنية وشخصين عليه، في المره الأولي كنت في شارع البطل أحمد عبد العزيز، أمام أحد المطاعم الشهيرة، وتم سرقه موبايلي من علي أذني وأنا اتحدث، ثم قمت بعمل محضر في القسم وبالطبع استعوضت ربنا على التليفون والمصيبه انه كان الساعه 11 مساء يعني في عز الزحمه”.

وتابع:” اليوم نفس الطريقة وبرضة موتوسيكل عليه شخصين خطفوا شنطة دي وفيها كل حاجة بمفاتيح بيتي بفلوسي بشواحن الموبايل بسماعة الأذن، وبرغم مقاومتي طبعا هما على موتوسيكل ومندفعين قطعوا ايد الشنطة وطاروا بالشنطة واللي فيها.. نفس الطريقة بنفس الأسلوب وتفاجأ لما تروح تعمل محضر أن ده حادث بيتكرر كل يوم كتير وناس كتير بتقولي ده حصلنا وحكايات كتير وفي مناطق كتير، دي صوره ايدي بعد اللي حصل.. ربنا ستر بس معقول ده يحصل ويوميا في منطقة زي المهندسين اللي هيا قلب العاصمة”.

View this post on Instagram

لثاني مره في خلال ٦ شهور فقط يتم سرقتي بنفس الطريقه … موتوسيكل بدون لوحات معدنيه وشخصين عليه !!!! في المره الأولي كنت في شارع البطل احمد عبد العزيز وأمام مطعم ام حسن الجهه المقابله تمت سرقه موبايلي من علي اذني وانا اتحدث وقمت بعمل محضر في القسم وبالطبع استعوضت ربنا علي التليفون والمصيبه انه كان الساعه ١١ مساءا يعني في عز الزحمه واليوم نفس الطريقه وبرضه موتوسيكل عليه شخصين خطفوا شنطه يدي وفيها كل حاجه بمفاتيح بيتي بفلوسي بشواحن الموبايل بسماعه الاذن وبرغم مقاومتي طبعا هما علي موتوسيكل ومندفعين قطعوا ايد الشنطه وطاروا بالشنطه واللي فيها … نفس الطريقه بنفس الاسلوب وتفاجأ لما تروح تعمل محضر ان ده حادث بيتكرر كل يوم كتير وناس كتير بتقولي ده حصلنا وحكايات كتير وفي مناطق كتير !!! دي صوره ايدي بعد اللي حصل .. ربنا ستر بس معقول ده يحصل ويوميا في منطقه زي المهندسين اللي هيا قلب العاصمه ؟!!

A post shared by Akram farid (@akramfarid1) on Sep 12, 2020 at 8:11pm PDT

على سياق آخر يستكمل المخرج أكرم فريد تصوير فيلم “ثانية واحدة”، للفنانة دينا الشربيني، وتدور قصته في إطار رومانسي وكوميدي، بين أبطال العمل، تبدأ بظهور مصطفى خاطر في حياة دينا الشربيني، الذي يتسبب لها في العديد من المشكلات، ويتعرض خاطر خلال أحداث العمل لحادث، ويحتوي الفيلم على بعض مشاهد الأكشن ولكن في إطار قصة الفيلم الكوميدية.

المخرج أكرم فريد يعتذر عن فيلم “صابر وراضي” بطولة أحمد آدم

تابع مواقعنا