الخميس 18 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

عايدة الكاشف تهاجم رضوى الشربيني: “بتحرض على فئة مستهدفة”

القاهرة 24
فن
الثلاثاء 15/سبتمبر/2020 - 03:24 م

أبدت الفنانة الشابة عايدة الكاشف، رأيها على الأزمة الاخيرة التي أثيرت جدلًا واسعًا بسبب تصريحات الاعلامية رضوى الشربيني بشأن ما صرحت به في برنامجها”هي وبس” حول غير المحجبات، التي أدلت بها خلال برنامجها “هي وبس”.

وكتبت عايدة عبر خاصية “ستورى” عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “انستجرام”: “ضد التحقيق مع رضوى الشربيني، خصوصا إننا عارفين التحقيق في الحقيقة ليه”.

وتباعت: “لكن ضد اللي قالته رضوى، واللي لحد دلوقت معتذرتش عليه.. اللي رضوى قالته هو تحريض ضد فئة بالفعل مستهدفة، فا لا مهواش مجرد رأي، ضد تدخل الحكومة لكن مش هدعمها دعم غير مشروط، ودا ميلغيش أنها استجدعت في حاجات تانية”.

وأضافت: “في ناس مشكورة بعتولي فيديو اعتذار لرضوى الشربيني كويس.. ياريت تاخد بالها بعد كدا، مش المفروض نعتذر بعد ما السوشيال ميديا تقوم، المفروض ناخد بالنا إحنا بنقول ايه من البداية.. شكرا لاعتذارها  في كل الأحوال “.

عايدة الكاشف
عايدة الكاشف

وقالت رضوى خلال برنامجها “هي وبس”: “إن الحجاب يعطي جمالًا للفتاة، فالموت حق كما يُقال، إنتِ هاتدخلي الجنة وأنا هادخل النار والله أعلم.. صبّري نفسك بالجنة وصبّري نفسك بطاعة ربنا، قد تكونين قبيحة شكلًا ولكن عند الله منزلتك أحسن من منزلتي”.

وأردفت: “قد تكوني مش قادرة تستمتعي بالدنيا اللي هي عدد سنين، ولكن هاتستمتعي عمر لا ينتهي، هاتكوني سعيدة ومبسوطة، فإذا كنتِ عايزة تقلعي الحجاب عشان كام يوم في الدنيا وفي الآخرة يبقا حاجة تانية أكيد لأ.. خليكِ دايمًا بصالها إنك أحسن منهم”.

أول تعليق من رضوى الشربيني بعد تحقيق “الأعلى للإعلام”

“أنتي هاتدخلي الجنة وأنا النار”.. أبرز تصريحات رضوى الشربيني عن غير المحجبات (فيديو)

تابع مواقعنا