الخميس 28 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

طليقة صاحب سلسة محلات شهيرة تستغيث بالسيسي: “عايزة بناتي”

القاهرة 24
حوادث
السبت 26/سبتمبر/2020 - 09:03 م

تملّك قلبها الحسرة ونفسها الاكتئاب، وبات الأمر بالنسبة لها كالوسواس، سؤالا واحدا يكرره عقلها بين الحين والآخر “بناتي فين؟” دون مجيب أو رد ولكن ما عاد البكاء يجدي نفعا او يخفف ألما أو يريح قلب أم لا تتمنى سوى رؤية فلذة أكبادها.

قبل سنوات تزوجت ولاء من سامح سعدهم، الشهير بـ ( س أ ) صاحب سلسلة مطاعم شهيرة بمدن الزقازيق والرحاب، على مدار سنوات الزيجة أنجبت بنتين “لارا” 7 سنوات، و”وعد” 4 سنوات، وتم الانفصال في عام 2017.

“كان بيشوف البنات بطريقة ودية، مكنش رافع رؤية ولا أي حاجة من الكلام ده، وفي مرة طلب يشوف البنات عادي بعد ما اتجوزت أخدهم ومرجعهمش وده كان في شهر “1/2020” بهذه الكلمات بدأت الزوجة تروي قصتها للقاهرة 24.

طليقة خالد عليش: “استحملت منه إهانة كتير ورافض يديني حقي وبيهددني”

وبدموع لا تجف وبصوت مبحوح أضافت “انا لحد دلوقتي مسمعتش صوت بناتي في التليفون، ومعرفش إذا كانوا عايشين ولا عاملين إزاي وهو كمان اتجوز من كام شهر يعني بقي ليهم مرات أب ومعرفش حالتهم إيه”.

عانت الزوجة مرارًا وتكرارًا في البحث عن بناتها: “كل شوية يتنقل من مكان لمكان من المحلة للرحاب للقاهرة ومش عارفين حتى نملكه، وحارم بنات من أمهم، وبنتي كمان كده ضاع سنة من عمرها من غير دراسة، أنا كنت بوديها مدرسة خاصة ومش عارفة هترجع وهدفع لها مصاريف مدرستها امتي”.

وأضافت”هو كان قال أنا مش هعلم بناتي، وبعد ما كانوا بيخرجوا وبيروحوا المدرسة والنادي والألعاب اللي بيحبوها من باليه ورسم دلوقتي مش بيشوفوا الشمس تقريبا”.

وتابعت الزوجة “أن الزوج هددني بالقتل أكثر من مرة وملكيش عندي ديه أنا معايا ملايين هصرفها على البلطجية، وهددني باستخدام معارفه وقالي روحي للحكومة خليها تنفعك”.

واختتمت: “بعت لحقوق الطفل وحقوق المرأة فاكس وتلغراف وسعينا في كل طريق ومفيش حاجة بتتنفذ”.

 

 

تابع مواقعنا