الخميس 25 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

“علاج بالبوس والأحضان”.. تفاصيل اتهام طبيب نفسي بالتحرش 

القاهرة 24
أخبار
السبت 26/سبتمبر/2020 - 06:03 م

اتهم عدد من الفتيات في الإسكندرية، “م.ف”، طبيب نفسى بالتحرش، بعد أن أوهم ضحاياه بعلاجهن عن طريق الأحضان والتلامس الجسدي، زاعما أن حصل على دراسات حديثة، لا يعرفها أحد غيره، تقول إن أي ملابس داخلية للبنات أو الولاد تسبب سرطانًا، حسب ما أثاره بعض الضحايا، عبر موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك بوك”.

ودشن عدد من رواد “مواقع التواصل الأجتماعي فيس بوك ” هاشتاج “#الدعم_لضحايا_#المتحرش م.ف ” لفضح الطبيب النفسي المتحرش بالفتيات، ومن خلال سردت العديد من الفتيات قضتهن مع الطبيب النفسي، متهمين إياه بالتحرش بهم خلال علاجهن داخل العيادة، والبعض أكد أنه طالبهن بالخروج معه للتنزه بزعم العلاج النفسي.

حبس “طبيب طنطا” المتهم بالتحرش بمرضاه داخل عيادته 4 أيام على ذمة التحقيقات

وقالت ” م.أ”  أحد ضحايا الطبيب المتحرش هو شخص خمسيني بيدعي أنه دكتور نفسي في حين انه ممارس عام. وليه كتاب ديني كان بيتوزع في الكنايس والناس كانت فاكراه خادم في الكنيسة عشان طول الوقت بيحضر اجتماعات.

وتابعت “م.أ” أثناء حديثها مع “القاهرة 24″ ” أن الضحايا أغلبهم بنات 16 و 17 سنة وطبعاً بيبقوا واثقين فيه تمامًا بإعتباره خادم في الكنيسة لأنه كان عامل كتاب ديني بيتوزع في الكنايس وحاطط رقمه ف بالتالي لما البنات تقرا الكتاب بتقرر تلجأله ف يبدأ يسمعهم ويدخل حياتهم وبعدها تبدأ مرحلة انتي مريضة نفسيًا وأنا لازم أعالجك” .

 

وأكدت أن المتحرش “كان يقوم بعلاج ضحاياه بواسطة جلسات علاج بالحقن الشرجية كانت بتتضمن تحرش فج وإعتداءات جنسية في سياق أنه ده العلاج، اللي اكتشفته أن الشخص ده تقريبًا كل كام سنة يتفضح ف يطلع يهدد البنات بتسجيلات لجلساتهم أو بصور ليهم ف محدش بياخد أي إجراء قانوني وبالتالي هو مكمل لحد اللحظة وبيعمل جلسات وعامل برنامج يوتيوب وحاجه في منتهى البؤس” .

 

واختتمت أن الطبيب المتحرش يقوم بتشويش أفكار الضحية ، والعمل على وجود خلافات مع الأهلي حتي تلجي له الضحية ” ويقطعوا علاقتهم بصحابهم وما يبقوش بيتعاملوا مع حد غيره” .

تابع مواقعنا