الخميس 25 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

ميدو يعلق على تصريحات حسام البدري بشأن مصطفى محمد

القاهرة 24
رياضة
السبت 03/أكتوبر/2020 - 10:52 ص

علق أحمد حسام ميدو، لاعب نادي الزمالك ومنتخب مصر السابق، على تصريحات حسام البدري المدير الفني للمنتخب الوطني الأول بشأن مصطفى محمد، مهاجم القلعة البيضاء.

وقال ميدو في تغريدة عبر حسابه الشخصي على موقع “تويتر”:” ‏مصطفى محمد افضل مهاجم في مصر ولكن طبيعي أن مدرب المنتخب يطلع يقول إنه محتاج يشتغل على نفسه كتير علشان يكون المهاجم الأساسي للمنتخب، المدرب من حقه أنه يستخدم الإعلام في بعض الأوقات لاخراج أفضل ما عند لاعبية خاصة لو كان لاعيب صغير في السن”.

وأضاف: “لازم كلنا نستني قرارات حسام البدري الفعلية وليس تصريحاته، ممكن يكون حسام البدري بيستفز مصطفى علشان يموت نفسه علشان يكون المهاجم الاساسي للمنتخب، لو حسام البدري صرح  دلوقتي ان مصطفى احسن مهاجم في مصر تبقى دي بداية النهاية بالنسبة لمصطفى، انا مع تصريحات حسام البدري”.

وتابع ميدو: “مصطفى من نوعية اللاعيبه اللي لازم يتحط تحت ضغط على طول علشان يديك أحسن حاجة عنده، ماعنديش أي شك أن مصطفى هيكون مهاجم المنتخب الأساسي مع حسام البدري”.

ويضيف ميدو، ‏مش فاهم في ناس عايزه مدرب المنتخب يقول للاعيبة الصغيرة أهلا بيكم مكانكوا محجوز في المنتخب.. اعملوا اللي انتوا عايزينه الفتره اللي جايه وأنا في ظهركوا..مفيش أي مدرب كبير بيعمل كده أبدا!”.

وأتم ميدو:‏” أخيرا لو لم يشرك البدري مصطفى محمد أساسيا مع المنتخب واعطاه الوقت الكافي في المباريات المقبلة لأن يثبت للجميع أنه يستطيع أن يكون المهاجم الأساسي سأكون أول المنتقدين له ولكن حتى الآن أنا مع تصريحاته فيجب أن يعلم مصطفى بأن مازال أمامه الكثير من العمل ليكون مهاجم مصر الأول”.

مرتضى منصور: مصطفى محمد لن يلعب في تركيا حتى لو وقف أردوغان على دماغه

تابع مواقعنا