الثلاثاء 23 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

عمر طلعت زكريا في ذكرى وفاة والده: “من فترة كنت بتصور معاه دلوقتي مع روحه” (صورة)

القاهرة 24
فن
الجمعة 09/أكتوبر/2020 - 02:11 م

حرص عمر زكريا، نجل الفنان الراحل طلعت زكريا، على توجيه رسالة لأبيه بمناسبة ذكرى وفاته الأولى، التي حلت أمس الخميس.

ونشر عمر زكريا صورة له من أمام قبر والده، عبر حسابه الشخصي بموقع الصور والفيديوهات القصيرة “انستجرام”، وعلق قائلا: “من فترة قصيرة كنت بتصور مع أبويا، دلوقتي بتصور مع روحه، ياللي لسه بتهاجم، ياللي لسه بتخاصم، ياللي لسه بتغتاب، ياللي لسه عندك عداوة مع شخص، مبتفكرش غير في جمع الفلوس، ياللي في غفله، فوق عشان دي نهايتنا والحقيقة الوحيدة اللي في حياتنا”.

وتابع: “غلبان اللي لسه قلبه أسود، غلبان ياللي لسه مش بتسامح، غلبان ياللي لسه بتفتري، غلبان يا متكبر، غلبان ياللي بعيد عن ربنا، كلها متر في متر وهتبقي تحت، السيرة الطيبة والعمل الصالح رصيد في دار الحق مش دار الباطل، الله يرحمك يا أبويا، قوم بوس أيد ابوك لو عايش ورجل أمك لو عايشة”.

View this post on Instagram

من فتره قصيره كنت بتصور مع أبويا دلوقتي بتصور مع روحه ? ياللي لسه بتهاجم،، ياللي لسه بتخاصم،،ياللي لسه بتغتاب،،ياللي لسه عندك عداوه مع شخص،، ياللي لسه لسانك طويل،، ياللي لسه مش شايف غير هم الدنيا،، ياللي عندك طاقه للأذي،، ياللي عندك نيه سيئه،، ياللي مبتفكرش غير في جمع الفلوس،، ياللي في غفله،، فوق عشان دي نهايتنا والحقيقه الوحيده اللي في حياتنا،، غلبان اللي لسه قلبه اسود? غلبان ياللي لسه مش بتسامح،، غلبان ياللي لسه بتفتري،،غلبان يا متكبر،، غلبان ياللي بعيد عن ربنا،، كلها متر في متر وهتبقي تحت #السيره_الطيبه #عملك_الصالح رصيد في دار الحق مش دار الباطل ?الله يرحمك يا أبويا ? قوم بوس أيد ابوك لو عايش ورجل امك لو عايشه ❤️

A post shared by omartalaatzakaria (@omartalaatzakaria_) on Oct 9, 2020 at 3:37am PDT

ابنة طلعت زكريا: “المهرجانات السينمائية تتجاهل تكريمه.. ومحدش بيسأل علينا” (حوار)

عمر طلعت زكريا في ذكرى وفاة والده الأولى: أكاد أجن من فرط اشتياقي لك (صورة)

تابع مواقعنا