• بحث عن
  • ضحية جديدة للطبيب المتهم بالتحرش: وضع يده في أماكن حساسة لمدة ساعة متواصلة

    عماد حسانين

    اتهمت إحدى الفتيات، طبيبًا نفسيًّا بالتحرش بها، مشيرًا إلى أنها تعرضت لهتك عرضها والتحرش بها وإيهامه لها بأنها طريقة جديدة للعلاج النفسي مستندًا إلى دراسات حديثة – حسب إيهامه لضحاياه.

    وكان عدد من الفتيات اتهمن على مواقع التواصل الاجتماعي الطبيب “م. ف” بالتحرش بهن وملامسة أجزاء حساسة من أجسادهن، زاعمًا أنه حصل على دراسات حديثة في العلاج لا يعرفها أحدٌ غيره، حيث دشن مستخدمو مواقع التواصل الاجتماعي، هاشتاج بعنوان “#المتحرش م. ف”، لفضح الطبيب.

    “يتلذذ بتعذيبي عارية”.. إحدى ضحايا الطبيب المتحرش تروي كيف تم الاعتداء عليها

    وأوضحت الفتاة التي تُدعى “س. ع” في تصريحات لـ”القاهرة 24″، أن بداية تعرفها على الطبيب النفسي “جالي كتاب ثانوية عامة في يد المسيح هدية من أمي في ثانية ثانوي كان عندي 16 سنة وقتها، قريت الكتاب ولقيت ف الآخر اختبار ومكتوب علشان نعرف النتيجية نتصل بالمؤلف بعد ١١ بليل”.

    وتابعت الفتاة “كان معروف عن دكتور مايكل إنه دكتور نفسي وبيخدم في الكنايس وبيعمل مساعدات كتير
    ما اهتمتش وقتها اتصل لإني كنت متأكدة أن حد زيه عمره ما هيرد على تليفونات وأكيد ناس كتير بتكلمه
    بعدها بفتره كنت عايزة أحول من علمي علوم لعلمي رياضة وأمي كانت مش موافقة، لقيت الكتاب قدامي وقولت أجرب اتصل اسأله أعمل أيه”.
    واستكملت الفتاة “اتصلت بيه ورد عليا على طول وشرحتله مشكلتي وقالي إني لازم أعمل اللي في دماغي وأن أهلي وحشين تاني يوم لقيته بيتصل بيا تاني يطمن عليا وما بقيتش مصدقة إن حد زيه فاكرني وبيتصل بنفسه وفضل يكلمني كل يوم بعدها بكام يوم أمي وافقت وحولت لعلمي رياضة”.

    بلاغ يتهم طبيبًا نفسيًّا بهتك عرض عدد من الفتيات القاصرات

    وأكدت الفتاة أن الطبيب المتحرش كاد دائما التحريض ضد الأهل “كان بيقولي إنها ما كانش ينفع ترفض وإنها غبية وبتأذيني وإني لازم أحطلهم حدود عشان ما تفكرش تعارضني تاني وإني لازم أهددها إني ممكن أعمل محضر فيها وبدأت أبعد عن أهلي، وأعاملهم وحش”.

    وتابعت الفتاة “أن الطبيب المنتحرش أوهمها أنه في حاجة إلي علاج نفسي ولازم أتعالج والجلسة هتكلفني 300 جنيه وافقت وأول ما شافني حضني وباسني وقالي أنا زي بابا وكان مصمم يقعدني على رجله، بس أنا ما كنتش حابة ده وبعدت
    أول ما بدأ الكشف جاب السماعة وكشف على بطني وبعدها قالي أرفعي الهدوم عشان نعمل كشف عن سرطان الثدي وإنه مش هياخد مني فلوسه عشان زي بنته”.

    “علاج بالبوس والأحضان”.. تفاصيل اتهام طبيب نفسي بالتحرش 

    واستطردت الفتاة “أن الطبيب المتحرش أقنعني بطريقة علاج جديدة، هي تركيبة علاج ولازم تبقى عن طريق حقنة شرجية وما فهمتش ده أيه أصلا أو الحقنة بتتاخد أزي بس قالي إنها شبه اللبوس نزلت جزء من البنطلون وبدأ يضع الحقنة في أماكن حساسة من جسدي لمدة ساعة متواصلة”.

    كان تقدم عدد من الفتيات اللائي تعرضن للتحرش على يد طبيب نفسي، ببلاغ للنائب العام المستشار حمادة الصاوي، واتهم الفتيات الدكتور “م. ف” بالتحرش وهتك عرضهن والقيام بأفعال شاذة.

    وذكر البلاغ أن الطبيب قام بالتحرش بعدد من الفتيات خلال جلسات العلاج لهن، وإيهامهن بأنها طريقة مستحدثة للعلاج النفسي، مستندًا إلى دراسات حديثة، على حد زعمه.

    وتابع البلاغ أن الطبيب يقوم باستدراج ضحاياه عن طريق المؤتمرات والحفلات ومواقع التواصل الاجتماعي، زاعمًا أن لديه أساليب جديدة في العلاج النفسي.

    وأوضح أن الطبيب المتحرش قام بهتك عرض فتيات كثيرة وملامستهن في أماكن حساسة، خلال جلسات العلاج النفسي مستغلاً صغر سنهن.

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق