• بحث عن
  • شحتة كاريكا: “اتظلمت وصبرت كتير.. وبعمل دويتو مع فنانة أجنبية” (فيديو)

    حسناء شيحة

    عبر مطرب المهرجانات شحتة كاريكا عن سعادته بتحقيق أخر أغنياته “اخواتي”، والتي قدمها مع فرقة “الصواريخ”، ووصل عدد مشاهداتها حتى الآن لأكثر من 45 مليون مشاهدة.

    وقال شحتة كاريكا لـ”القاهرة 24”: “”الصواريخ اخواتي الصغيرين وناس محترمة وفاهمين مزيكا، وعملنا تيم ونجحنا زي أوروبا”، مؤكدًا أن روح الفريق هي السبب وراء نجاحها.

    وأشار إلى أنه ظلم كثيرا في حياته، كما أنه اجتهد أكثر وأكثر، فكافئه الله على صبره، وقال: “أنا اتظلت وصبرت والحمد لله على كل شئ”، أما عن أعماله القادمة، يستعد حاليا لطرح دويتو مع إحدى المغنيات الأجنبيات.

    ووقف كاريكا اليوم، أمام لجنة اختبارات الأصوات الجديدة، بنقابة المهن الموسيقية، من أجل الحصول على موافقة اللجنة لانضمامه للنقابة.

    وقال شحتة كاريكا لـ”القاهرة 24″: “النهاردة أنا في النقابة، عشان طلبوا مني ورق وقدمته، وعملت الامتحان وطالع مبسوط، علشان كل واحد يبقى عارف هو رايح فين، وأستاذ هاني شاكر عملنا لجنة وإحنا معاه، عشان الدنيا تبقى أحسن من الأول”.

    شحتة كاريكا: “إحنا مع هاني شاكر ومينفعش نيجي على النقابة” (فيديو)

    وتابع: “عايزين نعرّف الدنيا كلها إن إحنا مطلعين حاجة، فيها راب ومهرجان شرقي ومهرجان غربي، والحاجات دي بقالها سنين، وإحنا حاليا بنصنع البهجة والغنا والمزيكا، ومينفعش نيجي على النقابة، والدنيا كلها حابة إن إحنا نبقى ماشيين بورق، علشان البلد خلاص اتظبطت، ومتبقاش الدنيا سبهللة”، مشيرا إلى أن تلك هي المرة الثانية له، لمثوله أمام اللجنة، وقال إنهم في المرة الأولى طلبوا تعلم بعض الأشياء، وبالفعل استجاب لذلك واجتهد على نفسه.

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق