الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

أسما شريف منير تشيد بتعامل زوجة والدها: “عمرنا ما اتخانقنا.. بتقف جنبي”

القاهرة 24
فن
الأربعاء 21/أكتوبر/2020 - 08:41 م

عبّرت خبيرة التجميل أسما شريف منير عن حبها لزوجة والدها “لورا”، موضحةً أن الصورة التقليدية لزوجة الأب ليس في المطلق شريرة وتكره الخير لأبناء الزوجة الأولى كما أشيع منذ زمن في الأفلام والمسلسلات، فهي لديها نموذج عكسي لتلك الصورة المرسخة في الأذهان.

ونشرت أسما صوة زوجة والدها “لورا” عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة “انستجرام”، وعلقت قائلةً: “الست الجميلة اللي في الصورة دي هي لورا مرات أبويا!، إيه ده هو في مرات أب حلوة كده أومال فين الحوافر والعيون الشريرة، مش مرات أب؟ يبقي أكيد لازم تكون شريرة وبتعذب الولاد وبتشغلنا في البيت هههه، ده اللي المجتمع والأفلام دايمًا بيصدروه، بس الحقيقة إن الست دي من أطيب وأجمل وأجدع الستات اللي في الدنيا، عمرنا ما اتخنقنا يمكن اختلفنا مرة بس”.

وأردفت: “عمرها ما اتعدت على حقوقنا ولا التزمات أبويا لينا، أم أخواتي أو بناتي عشان هما صغنانين، هي عيلتي وحبيبتي، لما بزعل مع أبويا بتقف جنبي حتى لو هيتخانق معاها، أنا و هي أصلًا شخصيتنا قريبة من بعض بتفهمني وبتحس بيا، أنا عمري ما اتكلمت عنها عشان هي بعدت عن الأضواء من زمان، بس حسيت إني لازم أقولها إني بحبها وبحترمها وأديها حقها، وعشان أقول لاأي ست لو إنتي مرات أب لأولاد لازم تتقي ربنا فيهم وصاحبيهم وحبيهم كأنهم ولادك وربنا هيجازيكي كل خير وجوزك هيشيلك فوق رأسه، بحبك يا لولو أوي وربنا يخلينا لبعض كلنا دايمًا وشكرًا على كل حاجة حلوة عملتيهالي”.

 

View this post on Instagram

 

الست الجميلة اللي في الصورة دي هي (لورا) مرات ابويا! ايه ده هو في مرات أب حلوة كده اومال فين الحوافر و العيون الشريرة ? مش مرات اب؟ يبقي اكيد لازم تكون شريرة و بتعزب الولاد و بتشغلنا في البيت هههه، ده اللي المجتمع و الافلام ديماً بيصدروا بس الحقيقة إن الست دي من اطيب و اجمل و اجدع الستات اللي في الدنيا، عمرنا ما اتخنقنا يمكن اختلفنا مرة بس عمرها ما اتعدت علي حقوقنا و لا التزمات ابويا لينا ، ام اخواتي او بناتي عشان هما صغنانين، هي عيلتي و حبيبتي، لما بزعل مع ابويا بتقف جنبي حتي لو هيتخانق معاها، انا و هي اصلاً شخصيتنا قريبة من بعض بتفهمني و بتحس بيا. انا عمري ما اتكلمت عنها عشان هي بعدت عن الأضواء من زمان، بس حسيت اني لازم اقولها اني بحبها و بحترمها و اديها حقها، و عشان اقول لإي ست لو انتي مرات أب لأولاد لازم تتقي ربنا فيهم و صاحبيهم و حبيهم كأنهم ولادك و ربنا هيجازيكي كل خير و جوزك هيشيلك فوق راسه.. بحبك يا لولو اوي و ربنا يخلينا لبعض كلنا ديماً و شكراً علي كل حاجه حلوه عملتيهالي.. اه و بالناسبة هي بتعمل افكار حلوه اوي علي الإنستاجرام تبعوها @laura.ahad ♥️♥️

A post shared by ???? ?????? ?????? (@asma.sherif.moneer) on Oct 21, 2020 at 9:25am PDT

أسما شريف منير توجه نصائح لجمهورها عن فوائد النوم: “مضيعوش عمركم” (فيديو)

“خليكوا ضهرنا”.. رسالة أسما شريف منير لرجال مصر (صورة)

تابع مواقعنا