الخميس 25 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

تزاحم شديد في أول حفل جماهيري لـ”كايروكي” وسط تحذيرات الحكومة (صور وفيديو)

القاهرة 24
فن
الجمعة 06/نوفمبر/2020 - 12:00 ص

أحيا فريق كاريوكي حفلًا صخمًا وسط توافد كبير من الجمهور، وذلك مساء اليوم الخميس في “زيد بارك” بمدينة الشيخ زايد، وتعد تلك أولى الحفلات الخاصة لهم بعد عودة أنشطة الحفلات.

وحصل موقع “القاهرة 24” على مجموعة صور وفيديوهات من الحفل، وظهر ازدحام شديد من الجمهور، دون الالتزام بالتباعد الاجتماعي وارتداء الكمامة، والالتزام بالنسبة  التي حددها رئيس الوزارة وهي بنسبة 50% كحد أقصى للعدد المحدد لحضور الحفلات في ظل تفشي فيروس كورونا.

 

 

وسبق، كتب أمير عيد قبل الحفل  في منشور عبر حسابه بـ”فيس بوك”: “قبل قيام الحفل النهارده أحب أقول إن أنا ممكن أكون غلطان ومقرأتش الأمور بالشكل السليم من الأول، خصوصا أن وقت الاتفاق عن الحفل كانت الظروف مختلفة والأمور مستقرة أكثر من دلوقتي”.

واستكمل أمير: “أي حد عنده الحق يعترض على إقامة حفل کایروکي مش هصادر رأيكم.. الموضوع نسبي هناك من يؤيد استمرار الحياة مع الوقاية عشان الشغل والحال يمشي وهناك من يؤيد العكس”.

وأردف: “قرار الإلغاء أو التأجيل حاليًا من أصعب ما يكون بعد بيع التذاكر في أول يوم نزلت فيه، والمشكلة الأكبر أن في ناس اشترت تذاكر سوق سودة بأسعار كبيرة ودول مش هيعرفوا يرجعوها أو یاخدوا فلوسهم تاني”.

وتابع أمير: “وغير الناس الكتير اللي بتشتغل ورا الحفلة والتعاقدات وإلخ إلخ.. ده قرار مش هعرف أعمله لوحدي لأسباب كتير ومعقدة مش هخوض فيها”.,

12 شرطًا لحضور حفلة كايروكي بـ”زيد بارك” الليلة (صورة)

تابع مواقعنا