الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

ميريهان حسين تشيد بصناع عمل “ما وراء الطبيعة”: “شكرا.. ماخيبتوش ظننا”

القاهرة 24
فن
الإثنين 09/نوفمبر/2020 - 11:25 ص

أبدت الفنانة ميريهان حسين رأيها بمسلسل “ما وراء الطبيعة”، الذي طرح منذ أيام عبر شبكة “نتفليكس”، ونال إعجاب كبير من الجمهور.

ونشرت ميريهان صورة بوستر المسلسل، عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة “انستجرام”، وقائلًا: “عادة لما تقرأ كتاب و يعجبك.. لو اتعمل فيلم أو عمل مصور ومرئي بيطلع أقل بكتير من خيالك اللي صور كل كلمة في الكتاب برؤيتك أنت.. ده لو أي كتاب.. فما بالك بروايات ما وراء الطبيعة اللي أنا مدمناها من وأنا عندي 9 سنين.. كل روايات ما وراء الطبيعة عندي لحد دلوقتي ولسه بقراها وبعشقها بكل شخصياتها وتفاصيلها”.

وأضافت: “فالما أشوف رفعت اسماعيل أمامي بأدق تفاصيله اللي حافظاها عن ظهر قلب، وأشم رائحة أكل رئيفة واتفرج على أكتر روايات محفورة في ذاكرتي متجسدة في عمل فني بالمستوى الرائع ده لازم أكون فخورة بكل صناع العمل ده”. وتابعت: “تحية كبيرة جدا لرؤية المخرج عمرو سلامة والأداء العظيم لأحمد أمين وتحية للمنتج محمد حفظي ولكل اللي اشتغلوا في العمل ده من موسيقى لمونتاج و تصوير وكادرات عظيمة ومستوى عالمي .. بجد برافو مستمتعة جدا وفخورة وشكرا انكو ماخيبتوش ظننا بالعكس شرفتونا”.

 

View this post on Instagram

 

عادة لما تقرأ كتاب و يعجبك .. لو اتعمل فيلم أو عمل مصور و مرئي بيطلع اقل بكتير من خيالك اللي صور كل كلمة في الكتاب برؤيتك انت.. ده لو أي كتاب.. فما بالك بروايات ما وراء الطبيعة للعظيم العظيم احمد خالد توفيق اللي انا مدمناها من وانا عندي ٩ سنين.. كل روايات ما وراء الطبيعة عندي لحد دلوقتي و لسه بقراها و بعشقها بكل شخصياتها و تفاصيلها.. فالما أشوف رفعت اسماعيل أمامي بأدق تفاصيله اللي حافظاها عن ظهر قلب ببدلته الكحلية التي تجعله يبدو فاتنا و أشم رائحة أكل رئيفة و اتفرج على اكتر روايات محفورة في ذاكرتي متجسدة في عمل فني بالمستوى الراااائع ده لازم اكون فخورة بكل صناع العمل ده.. تحية كبيرة جدا لرؤية المخرج عمرو سلامة و الأداء العظيم لأحمد أمين و تحية للمنتج محمد حفظي و لكل اللي اشتغلوا في العمل ده من موسيقى لمونتاج و تصوير وكادرات عظيمة و مستوى عالمي .. بجد برافو مستمتعة جدا و فخورة و شكرا انكو ماخيبتوش ظننا بالعكس شرفتونا ?? @mohefzy @amrmsalama @ahmedsayedamin

A post shared by Mirhan Hussein (@mirhanhusseinmima) on Nov 8, 2020 at 3:57pm PST

عمرو سلامة: فريق عمل “ما وراء الطبيعة” مصري بالكامل

وطُرح مسلسل ما وراء الطبيعة أمس عبر منصة “نتفليكس”، وهو يتكون من ستة حلقات، ونال إعجاب الكثيرين من الجمهور، وحقق ردود فعل واسعة على السوشيال ميديا.

ويشارك في مسلسل “ما وراء الطبيعة” عدد كبير من الفنانين أبرزهم أحمد أمين، اللبنانية رزان جمال، آية سماحة وسماء إبراهيم، والمنتج التنفيذي عمرو سلامة ومحمد حفظي، ومن إخراج عمرو سلامة وماجد الأنصاري.

خطأ جديد يكتشفه الجمهور في مسلسل “ما وراء الطبيعة” (صور)

 

تابع مواقعنا