الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

كريم عبد العزيز عن إصابته بـ 12 جلطة في الرئة: “قعدت 60 يوم في العناية المركزة” (فيديو)

القاهرة 24
فن
الأحد 22/نوفمبر/2020 - 02:24 ص

كشف الفنان كريم عبد العزيز، عن تعرضه لجلطة في الرئة وهو في سن الـ 26 سنة، وذلك خلال حواره مع الإعلامية وفاء الكيلاني، في برنامج “السيرة”.

قال أنه لا يعلم سبب إصابته بـ 12 جلطة في الرئة، معلقًأ: ” كنت مسافر مع والدتي عشان أعالجها في مارس 2011، وبعدين وأنا هناك حسيت بنغزة في صدري وزوجتي قالتلي لازم نعمل أشعة وعملت أشعة وخرجت، تاني يوم زوجتي كلمتني وقالتلي أن المستشفى كلمتها وعاوزني أروح ضروري”.

وتابع:”المهم روحت وقالتلي فاجأة كده أنت هاتموت وأنت عندك 12 جلطة في الرئة، ولما حبيت اخرج قالتلى أنت لو خرجت من المستشفى أنا أتسجن، وقعدت 60 يوم في العناية المركزة”.

وأضاف: “بعد جلوسي في المستشفى 25 يوم مقدرتش أكمل قلتلهم عاوز أروح مستشفى تانية وكتبت تعهد على نفسي وانا خارج من المستشفى الأولي بسبب الدكتورة مش مرتاح معاها وكفاية أول كلمة لها قالتلي أنت هاتموت، مع المفروض تطمني، وروحت لدكتور تاني كملت باقي الأيام”.

وأردف: “كنت مدخن شره جدًا وشاي وقهوة، وكل أصحابي كلموني وقتها أحمد جلال والسقا وأحمد حلمي ومنى زكي وكلهم الصراحة، ووالدتي أنهارت لما عرفت الخبر وزوجتي، وفضلت مبطل التدخين سنة ونص ولكن رجعت تاني للأسف بسبب طبيعة شغلنا”.

كريم عبد العزيز عن علاقاته العاطفية قبل الزواج: “كنت بحب على نفسي” (فيديو)

تابع مواقعنا