الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

محمد علي رزق عن ارتفاع إصابات فيروس كورونا: “نحضر الكيك علشان نلحق الحظر”

القاهرة 24
فن
الخميس 26/نوفمبر/2020 - 01:39 م

وجه الفنان محمد علي رزق، رسالة مازحة لجمهوره بشأن عودة زيادة الأعداد المصابة بفيروس كورونا من جديد، مطالبا بضرورة الالتزام الإجراءات الوقائية لمواجهة الموجة الثانية من الفيروس.

ونشر محمد علي رزق، منشورًا عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، وكتب قائلًا: “معنديش معلومة.. بس كل المؤشرات بتقول إننا رايحين لحظر.. يعني إجازة علشان الطقس والجو حلو جداً.. الأعداد بتتزايد ورجعنا بقينا 300 وزياده في اليوم”.

وتابع “أحمد”، :”فياريت اللي مش مرتبط يلحق يرتبط.. وإللي ناوي يفركش يتك عالصبر شويه.. ونحضر الكيك علشان نلحق الحظر من أوله”.

وسبق وأن علَّق محمد علي رزق، على الانتقادات الموجهة للفنان رامز أمير، بسبب الحركات الاستعراضية التي أداها، على السجادة الحمراء، أثناء فعاليات مهرجان الجونة السينمائي، بدورته الرابعة.

وكتب عبر حسابه على “فيسبوك:”رامز أمير كاتب إنه فخور بنفسه علشان هو أول ممثل مصري عربي يوصل لمستوي عالي في الباركور، فده كان رد واحد عنده، بعيدا عن إنها إجابة ملهاش علاقة باللي مكتوب، بس ليه في الناس شايفة الممثل ده مش بيصلي وبيقرأ قرآن وبيختم المصحف عادي زي كل خلق الله، وبيغلط زي كل خلق الله برضه”.

وخاض محمد علي رزق السباق الدرامي الرمضاني الماضي بـ 3 أعمال، أحدهم مع الفنان يوسف الشريف في “النهاية”، والأخر مع نجوم مسرح مصر علي ربيع ومصطفى خاطر بمسلسل “عمر ودياب”، والعمل الثالث في مسلسل “ليالينا 80” مع الفنانة غادة عادل، إياد نصار، صابرين، وغيرهم من الفنانين.

بعد أزمة أبطال “بـ100 وش”.. محمد علي رزق للفنانين: “بلاش السكينة تسرقكم”

محمد علي رزق: يومين وأنتهي من تصوير فيلم قبل الأربعين

تابع مواقعنا