الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

مدحت العدل: “زعلان على هزيمة الزمالك.. ولسه البطولات جايه كتير”

القاهرة 24
فن
الأحد 29/نوفمبر/2020 - 12:24 ص

هنأ الكاتب والسيناريست مدحت العدل، النادي الأهلي على فوزه بهدفين مقابل هدف للزمالك، في مباراة نهائي إفريقيا، التي أقيمت الجمعة باستاد القاهرة الدولي.

وقال مدحت العدل في مداخلة هاتفية عبر برنامج “كلمة أخيرة”، الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة “ON”، “مبروك للأهلي وبحب قفشة من وقت لعبة فى بيراميدز، ويليق على مستوى النادي الأهلي”، موضحا أنه عندما وجه له السؤال من أقرب اللاعبين له في الأهلي، قال: “وليد سليمان وقفشة وديانج”.

وتابع قائلاً: “قفشة من اللاعبين المؤثرين والمباراة كانت كويسة، والصراحة زعلان علي هزيمة الزمالك وده طبيعي، لكن الفريقين كانوا كويسين، والماتش كان رائع والروح الرياضية كانت هائلة بين الفريقين وخففت علينا من وطأة الخسارة “.

وأضاف أن “الشباب الصغيرين لما بيشوفوا نجوم الأهلي والزمالك بيساعدوا بعض في الملعب وبيحترموا بعض الروح بتتنقل مباشرة للجمهور، وده يعود لمبادرة لا للتعصب، التي أطلقتها وزارة الشباب والرياضة وهيفضل الجمهور منقسم بين معتدلين ومتطرفين ودورنا نزود المعتدلين”.

وفي رسالته لجمهور الزمالك قال: “بقول لجمهور الزمالك أنتوا لعبتوا ماتش كويس أوي كنت هاطلع فى قناة الزمالك لو كسبنا البطولة، ولما خسرنا قلت أطلع بكره أقلهم أنتوا عاملتوا ماتش كويس وأبارك للنادي الاهلي، ودي رياضة في الأول وفي الآخر لازم هنكسب مرة ونتعادل مرة ونخسر تالتة ولسه فيه بطولات جايه كتير “.

مدحت العدل عن مسلسل ما وراء الطبيعة: “كان محتاج خبرة أكتر” (فيديو)

تابع مواقعنا