السبت 20 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

رضا عبد العال ردًّا على تصريحات شوبير: “خليك أنت في الأحمر والأسود وبلاويك”

القاهرة 24
رياضة
الأربعاء 02/ديسمبر/2020 - 02:50 م

رد رضا عبد العال، المدير الفني للفريق الأول لكرة القدم بنادي طنطا، على الإعلامي أحمد شوبير، بعد تصريحاته صباح اليوم في الراديو، بشأن خسارة نادي طنطا من الترسانة في أولى مباريات الفريق بدوري القسم الثاني.

وقال شوبير خلال برنامجه الإذاعي صباح اليوم: “طنطا ختم الدوري بشكل مميز وكسب إنبي، إزاي تخسر من الترسانة على أرضك”، ثم وجه حديثه لرضا عبد العال قائلًا: “التدريب مش كلام وضحك وهزار.. التدريب تركيز ياريت الناس تركز وتهتم بشغلها”.

“شوبير” لـ”رضا عبد العال”: “التدريب مش ضحك وهزار”

 

وقال رضا عبد العال في تصريحات خاصة لـ “القاهرة 24″، “خليك أنت في إعلامك وبلاويك يا شوبير، وخليك في حالك، وخليك في الأحمر والأسود، مضيفًا، “كلهم عارفين إن الفريق مش هيصعد هذا العام لأن مفيش لاعب راضي يمضيلك بسبب المشاكل المادية بالإضافة إلى أن اللاعبين لم تحصل على مقدمات التعاقدات حتى الآن”.

وأضاف عبد العال، “اللي مش عاجبه مع السلامة، واللي مش عاجبه في النادي يقولي مع السلامة أنا قاعد عشان الأستاذ فايز”، لافتًا إلى أن فوز الترسانة لا يدل على أنهم الأفضل.

وتابع مدرب طنطا، “طالما بتعرف تتكلم كده هاتلنا فلوس”، مشيرا إلى أن “لبس الفريق وصلنا امبارح بس.. مشوفناش حد من مجلس الإدارة الفترة الأخيرة غير الحاج أحمد ثروت.. هنا بيجوا يبيعوا اللاعبين وبيمشوا”.

وواصل، “رضا عبد العال معروف إنه أفضل مدرب في مصر، ولا كلام شوبير هيهزني ولا غيره”، مؤكدًا، “طب ما أخوك في مجلس الإدارة ولجنة الكرة ومشفنهوش غير في أول اجتماع، مجاش مرة سأل إيه المشاكل اللي في الفرقة”.

وأتم، “لو كسبنا امبارح منعرفش اللاعبين هتاخد ايه، لأن اللائحة لم يتم موافقتك عليها حتى الآن”.

رضا عبد العال: نهائي القرن “مش لوغاريتمات”.. و3 أشياء يحتاجها الأهلي والزمالك للفوز

تابع مواقعنا