الخميس 28 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

شقيق ياسمين عبد العزيز عن حلقة ريهام سعيد: “بقينا فضايح قدام العالم كله” (صورة)

القاهرة 24
فن
الخميس 03/ديسمبر/2020 - 05:00 م

علق الفنان وائل عبد العزيز، شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز، على حلقة الأمس من برنامج “صبايا الخير”، والتي ظهرت فيها ريهام سعيد وهي تحمل ثعلب صحراء بطريقة قاسية.

ونشر وائل، مجموعة من صور الحلقة وعلق عليها قائلًا: “لا حول ولا قوه إلا بالله العلي العظيم.. هو انتي عايزا إيه.. أنتم مستحيل تبقوا اتفرجتوا مثلًا على أي برنامج عن الحيوانات والحفاظ عليها من الانقراض”.

وتابع: “كمية تعذيب شافه حيوان صغير كل مشكلته أنه حيوان عايز ياكل ويكمل دورته في الحياة اللي ربنا خلقه عشانها.. مفيش رحمة، واستهتار بمشاعر حيوان لا حول له ولا قوة”.

واختتم وائل المنشور قائلًا: “ندور على ترند علي حساب حيوان ضعيف.. كفايه بقى برامج من النوع ده.. إحنا بقينا فضايح بس قدام العالم كله.. زيرو خبرة في التعامل مع الحيوانات في مصر.. معندناش أي نوع من أنواع المعرفة”.

وائل عبد العزيز
وائل عبد العزيز

وقالت ريهام سعيد في “لايف” عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”: “إحنا ابتدينا الحلقة وقولنا إننا عايزين نركز على المهنة بتاعت صيد الحيوانات، واللي هي موجودة وليها تصاريح وكل حاجة، وقولنا إن ليها استخدامات كتير، والراجل قال في الحلقة إنها بتستخدم في الجامعات ومراكز البحوث”.

وتابعت: “وبيتاخدوا يتعمل عليهم أبحاث ويتاخد منهم أجسام مضادة، ولو الدكتور ملاقاش الأجسام المضادة دي، بيرجعوه تاني، يعني مش أنا اللي خليت الراجل يصطاد علشان أصور، ودي مهنة موجودة وبتحصل، ومزارع كتير أوي بتعمل كدة وبتصطاد”.

ريهام سعيد: “برنامجي طول عمره شريف”

ريهام سعيد للجمهور: “متعملوش نفس الغلطة كل مرة.. ليه الصدق بيضايقكم”

تابع مواقعنا