الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

ميار الببلاوي ترد على شائعات وفاتها: “مش خايفة من لقاء الله.. بس بلاش في الغربة”

القاهرة 24
فن
الجمعة 04/ديسمبر/2020 - 03:19 م

ردت الفنانة والإعلامية ميار الببلاوي عن الشائعات التي طالتها خلال الفترة الماضية، حول وفاتها نتيجة إصابتها بفيروس كورونا المستجد.

وكتبت ميار الببلاوي عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، وقالت: “لا حول ولا قوة إلا بالله، خلوني توفيت وكمان بالكورونا، طب أقول إيه بس، الناس دي بتعمل كده إزاي، حسبي الله ونعم الوكيل”.

وتابعت: “لمجرد يزودوا عدد المشاهدات واللايكات، ومش مهم إنهم يفولوا على الناس، ولا إنهم يتعبوا نفسيته اللي فاكراه إنهم لما بيكتبوا كده على حد، بيقابل وجه ربه أوام، وأنا مش خايفة من لقاء الله، لا خوف ولا فزع من لقاء الله، ومن أحب لقاء الله أحب الله لقاءه، بس بلاش في الغربة، ونفسي أشوف ابني وأمي حرام عليكم ادعولي ارجع بالسلامة، بعد الحمد لله ما اتحسنت صحتي، وجاية قريب لله الأمر من قبل ومن بعد”.

وسبق وكشفت ميار الببلاوي تحسن حالتها الصحية وخروجها من المستشفى، في الولايات المتحدة الأمريكية، بعدما احتجزت بها عدة أيام، وكتبت على حسابها بـ”فيس بوك”: “اللهم لك الحمد فاضلي نص ساعة وأخرج من المستشفى وأرجع البيت بس لسه مش مسموحلي بالسفر علشان رجلي والله ماعارفة أشكركم إزاي على دعاويكم بالشفاء، اللهم أتمم عليا شفاءك لاتنسوني من صالح دعائكم علشان أرجع بقى وحشتوني”.

ميار الببلاوي على فيس بوك
ميار الببلاوي على فيس بوك

ميار الببلاوي تُعلن خروجها من المستشفى في أمريكا (صورة)

بعد شائعات إصابتها بكورونا.. ميار الببلاوي تغادر العناية المركزة (صورة)

تابع مواقعنا