الثلاثاء 14 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

“علقة موت” من فتاتين لـ”سائق توكتوك” تحرش بهما (فيديو وصور)

القاهرة 24
كايرو لايت
الأربعاء 10/أبريل/2019 - 07:38 م

تداول رواد موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك” مقطع فيديو لسائق “توكتوك” زعموا أنه تحرش بفتاتين أثناء سيرهما في الشارع.

أظهر الفيديو الذي لايتعدى الدقيقة الواحدة لحظات جري الفتاتين تجاه التوكتوك كرد فعل بعد مضايقة الشاب لهما، ثم قاما بضربه وطرحه أرضاً، بينما حاول الشاب الدفاع عن نفسه ولكنه فشل.

شاب يتحرش بفتاة ويسحلها بالشارع فى الإسماعيلية.. وخالها يستغيث بـ”النائب العام” (صورة)

فتاتين يضربن سائق توكتوك تحرش بهن
فتاتين يضربن سائق توكتوك تحرش بهن

وتباينت ردود أفعال المتابعين على السواشيال ميديا، وانقسمت ما بين مؤيد ومعارض لتصرف الفتاتين، وأرجع البعض تحرش الشاب بهن كان نتيجة الملابس الغير ملائمة، على حد قولهم، حيث كتبت واحدة من المتابعات :” والله اللي بيحترم بيحترم نفسه هى لو محترمة في أسلوبها وفي لبسها مكنش بصلها مش بدافع عن الشاب خالص انا بتكلم بحكم المنظر اللي انا شيفاه”.

فتاتين يضربن سائق توكتوك تحرش بهن
فتاتين يضربن سائق توكتوك تحرش بهن

وأضافت أخرى: “والله يستاهلو أكتر من كدا هي لو نازله ومش عاوزه حد يبصلها ولا يلمسها، هتحترم اللي خلفوها وتلبس لبس يستر عورتها، دي تعتبر قلعه يعني اللي عاوز يجي، دا بردوا ما يمنعش ان الولد غلطان، استرو نفسكم وبعدين لوموا الناس مش نازله تقول لناس اتفرجوا بس ما تلمسوش”.

بينما دافع عدد من المتابعين عن تصرف الفتيات، وقالت إحداهن:” لما يبقي في ايدك ساندوتش شاورما وحد جعان ياخده منك و يجري، متزعليش لما حد معهوش فلوس و شاف في ايدك فلوس سرقها، متزعليش بما إنك بتبرري إن كل واحده مبينه مفاتنها من حق أي واحد يتطاول عليها أو يمد ايده عليها، انتوا معندكوش ادني معرفه بحقوقكوا كستات او بني ادمين عامة”.

لم أستطع مقاومة جمالها.. عامل يتحرش بسيدة طوال 34 طابقاً

تابع مواقعنا