الأربعاء 15 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

أمير مرتضى منصور يعلق على أزمة مستحقات جنش: الشركة الراعية السبب

القاهرة 24
رياضة
الجمعة 04/أكتوبر/2019 - 04:32 م

علق أمير مرتضى منصور مدير الكرة بنادي الزمالك، على تصريحات حارس مرمي الفريق محمود عبدالرحيم جنش، بعدم حصوله على مقدم تعاقده للموسم الجديد.

 

وقال أمير ردًا على جنش في حسابه على انستجرام: “احب ارد عليك قدام الناس علشان حقك و حقهم يعرفوا لأنك سألتني قبل كدة ورديت عليك بيني و بينك لما جيتلك البيت ورغم ان نظام الفريق منع الكلام في الاعلام و السوشيال ميديا بس هرد عليك”.

 

وأضاف: “لا السبب مش اصابتك طبعاً يا كابتن .. تقدر تسأل كل زمايلك في الفريق على مقدم الموسم الجديد حصلوا عليه ولا لأ !! جميع اللاعيبن بإستثناء اتنين لاعيبة فقط هما اللي حصلو على المقدم علشان كان عندهم ظروف طارئة يعني مثلاً فرجاني و بو طيب طارق حامد و محمود علاء و الونش و محمد حسن زيزو وعمر السعيد و عبدالله جمعة واوباما و غيرهم لسة مخدوش مقدم الموسم الجديد”.

تعليق أمير مرتضى منصور على تصريحات جنش

تعليق أمير مرتضي منصور
تعليق أمير مرتضي منصور

وتابع: “أما بالنسبة للصفقات  الجديدة فالطبيعي أن يقبض المقدم مع التوقيع وفي برضه ناس لسة مقبضتش وقالو مفيش مشكلة نقبض مع زمايلنا بما أنك سألت عن السبب قدام الناس فأحب اقولك ان الشركة الراعية متأخرة في دفع مستحقات كل الأندية حتى المقاصة كانت مش هتذيع الماتش بسبب مستحقاتهم”.

 

وواصل: “تقدر برضه تسأل زمايلك في اندية ثانية باستثناء بيراميدز .. عقود الرعاية والبث التلفزيوني هي ٩٠٪؜ من موارد النادي .. كان ممكن نبيع طارق حامد او محمود علاء او فرجاني و ندخل فلوس كتير النادي و ساعتها مكانش هيكون في ازمة سيولة بس ده كان ضد مصلحة الفريق، كان ممكن منشتريش عواد وابو جبل و اوناجم وبن شرقي بالمبالغ دي و نجيب بدايل ارخص و نوفر برضه فلوس”.

 

واختتم: “بالإضافة لمديونيات اكتر من ٥ مليون دولار على الزمالك اتدفعوا كلهم السنة دي ومشاكل مع الفيفا عقوبتها خصم نقاط و وقف شراء و بيع لاعيبة لمدة ٣ مواسم في حالة عدم السداد و اخرها كان من يومين عالعموم انت من كباتن الفريق و المفترض انك تستحمل زي ما زمايلك مستحملين ايه المشكلة فلوس تتأخر كام يوم!! زي ما الموسم اللي فات كنتوا بتاخدوا ٤ و ٥ اضعاف المكافأت …بتمنالك الشفاء”.

جنش يرد من جديد

تعليق جنش على أمير مرتضى منصور
تعليق جنش على أمير مرتضى منصور
تابع مواقعنا