الخميس 16 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

مرتضى منصور يتطوع للدفاع في قضية شهيد تذكرة قطار طنطا (فيديو)

القاهرة 24
أخبار
الخميس 31/أكتوبر/2019 - 11:34 م

أعلن المستشار مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، تطوعه للدفاع فى قضية محمد عيد شهيد تذكرة قطار طنطا ، وكذلك الطالب محمود البنا، والذى لقى مصرعه على يد طالب آخر.

وقال مرتضى منصور فى مداخلة هاتفية لبرنامج الزمالك اليوم:”بالنسبة لمحمود البنا اللى كان بيدافع عن بنت ضد 3 أولاد أنا بستأذن المحامين ويشرفنى أحضر معاكم متطوعاً، شوفت صورته وكل جريمته أنه كان بيدافع عن من بنات من ولاد سفلة مش متربين”.

كامل الوزير يُقبل رأس شقيق شهيد التذكرة ويعتذر له عن حادث القطار (صور وفيديو)

وأضاف مرتضى منصور:”سعدت بزيارة الوزير كامل الوزير اللى زار أسرة محمد عيد ضحية القطر، وعايز أقول للكمسري أنت بتاخد تذاكر مجانية لأسرتك، أزاى تقوله يا تدفع يا تنط، وينط أزاي ويموت الولد اللى شفت أسرة بيعمل ميداليات وبيصنعها يعنى لا حرامى ولا نصاب ولا عربجي ولا عمل مليارات من الحشيش وسرقة البلد ومدفعش ضرايب”.

وأكمل مرتضى منصور:”الود غلبان عشان تذكرة ومكنش حاجز كرسى ده كان واقف، وبقول للكمسرى ممكن تعتبره فراش فى القطر والقصة مبقتش قانون بقت مافيش رحمة وكلنا زعلانين على شاب جميل مكافح ومناضل شيء محزن أنا بقول للوزير متشكرين على حضور محامي، وأنا مطوع للدفاع عن الشاب”.

https://www.youtube.com/watch?v=6Lz6GHPahl4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0PjAjqtFsD1eSRlUFYvR95jfpyFshxL_5AiMV2ZxSuI5iWkkk_rvEu2oc

تابع مواقعنا