الأحد 19 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

حمو بيكا ينعي شهداء بئر العبد: “كلنا جاهزين نجيب حق أخواتنا” (صورة)

القاهرة 24
فن
الجمعة 01/مايو/2020 - 07:04 م

نعى المطرب الشعبي حمو بيكا شهداء الحادث الإرهابي بئر العبد بسيناء، وتوفوا مساء أمس، غدرًا من إحدى الإرهابيين الذي ألقى عبوة ناسفة في المدرعات، أسفرت عن مقتل 8 جنود وضابط، وضابط صف.

ونشر حمو بيكا عبر صفحته الفنية على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك” صورة له بالأفرول والمسدس، وعلق عليها قائلًا: “كلنا ورا الجيش المصري وجاهزين نجيب حق أخواتنا”.

بوست حمو بيكا
بوست حمو بيكا

وشارك بيكا في الفترة الماضية بتكفل 400 أسرة لمدة شهر واحد، وذلك تضامنًا لتحدي الخير، لمساعدة المحتاجين الذين ساءت حالتهم المادية بسبب حلول أزمة فيروس كورونا المستجد.

وعبر عن سوء حالته المادية مؤخرًا، حيث ظهر في مقطع فيديو عبر صفحته الفنية على “فيسبوك”، وهو مرتدي “التريننج” ويقوم بأعمال النقاشة في شقته الجديدة التي قرر أن يتزوج بها قريبًا.

وقال في الفيديو: “اللي عاوز يعمل واجب مبقاش فيه فلوس، ازاي أنا خدمت كل الناس ومش لاقي حد يخدمني، مفيش صنايعية هنا خلاص ربنا تاب علينا، مبقاش فيه فلوس، وطول ما مفيش فلوس مفيش صنايعية هتدخل هنا”.

وأضاف: “أنا نقاش وكل حاجة، والمهرجانات مبقيتش جايبة همها اليومين دول، فاحنا شغالين نقاشين اليومين دول ودا الشغل الجديد اللي عاوزنا يقولنا، مفيش شغل، فيه جواز، خلاص عاوز اتجوز، والصنايعية بقوا عاوزين 70 ألف و 80 ألف، ليه احنا بنصنع الفلوس تحت السلم؟؟، هتجوز على كدا”.

حسن شاكوش لـ”شيخ الحارة”: حمو بيكا حد “بيسخنه” يهاجمني وفيديوهاته بتضحكني

بسبب كورونا.. حمو بيكا يعلن تكفله بـ400 أسرة خلال شهر

 

تابع مواقعنا