الجمعة 10 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

مرشحة النواب المثيرة للجدل: هقابل قيادات المنوفية ولو مطلعتش لايف بالليل اعرفوا إن جرالي حاجه (فيديو)

القاهرة 24
محافظات
الأربعاء 14/أكتوبر/2020 - 08:34 م

أعلنت وفاء صلاح الدين المرشحة لعضوية مجلس النواب، خلال فيديو بث مباشر على صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، أنها متوجهة إلى مقابلة محافظ المنوفية، والقيادات الأمنية في المحافظة، لما أسمته تعديًا عليها وتشهير من بعض المواطنين بالمحافظة.

وأضافت مرشحة شبين الكوم المثيرة للجدل خلال الفيديو، أنها ستتوجه للهذه القيادات لأن محل إقامتها محافظة المنوفية، ولا يصح أن تتخطاهم، وأنها متأكدة أن هذه التجاوزات لا يرضون عنها، مشيرة إلى أن التجاوزات وصلت لأهلها ووالدها المتوفى، وفِي نهاية الفيديو قالت: أنا لو مطلعتش فيديو بث مباشر ليلًا اعرفوا إني حصلي حاجة من اثنين يا اتحبست ياجرالي حاجة.

وكانت وفاء صلاح الدين مرشحة مجلس النواب المثيرة للجدل منذ إعلان ترشحها لعضوية المجلس عن دائرة شبين الكوم قد قامت ببث فيديو أمس عبر صفحتها الشخصية، على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، بعد سلسلة من الهجوم عليها من الآلاف على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، بسبب ما نشرته الصحف والمواقع الإلكترونية على لسانها الأيام الماضية.

وأشارت مرشحة شبين الكوم خلال الفيديو إلى أن هناك مانشيتات تم نشرها في الجرائد والمواقع هي لم تدلي بها، ولا تعرف من وراء هذه الحملة، وقالت باكية أنا زعلانه على نفسي وواخده على خاطري أوي من الناس اللي بتشتمني، أبوس أديكم مش عايزه أكره بلدي، أنا أتبهدلت كتير ومحدش وقف جنبي.

ووجهت حديثها لبعض الجرايد، قائله ليه بتعملوا كده انتوا بتدبحوني، الواحد لما بيتجرح او يتظلم بيروح لأهله، انا أهلي مش جنبي أمي وأخويا بره مصر، أتكتب عليهم الغربة، أنا عايزه أكون حد كويس وأشرف أهلي وربنا يعوضني عن سنين شقاء كتير، بكلمكم ده هضيعوني، حسبي الله ونعم الوكيل في كل جريدة قالت تصريح مش منسوب ليا.

المرشحة وفاء صلاح الدين: اخترت رمز الموز لأنه الوحيد المتبقي

مش هينفع اقول فيه تأثير بس اللى صدر من الناس وخصوصا بعض الشخصيات المرتزقه ولم اعلن عن أسماءهم حفاظا على سمعه أسرهم حاليا متجهه لمحافظ المنوفيه ومدير أمن المنوفيه والامن الوطني هطلب أنى اقابلهم لان بطاقتى محل إقامتها المنوفيه ولازم ارجع للجهات المسؤوله ببلدى متأكده أنهم لما يعرفوا اللى بيحصل مش هيتغاضوا عنه وعندى امل كبير ربنا يقف بجوارىولو مش طلعت معاكم انهارده بالليل لايف عالصفحه اعرفوا انى اتحبست أو جرالى حاجه

Gepostet von ‎وش الخير اجتماعى‎ am Mittwoch, 14. Oktober 2020

تابع مواقعنا