الخميس 28 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

جلسة تصوير بالموز.. بعد حلقة تعدد الزوجات مرشحة مجلس النواب بشبين الكوم تعود للجدل من جديد (صور)

القاهرة 24
محافظات
الأربعاء 07/أكتوبر/2020 - 12:14 ص

عاودت وفاء صلاح الدين المرشحة لعضوية مجلس النواب عن دائرة شبين الكوم بمحافظة المنوفية، الدخول في حالة جدل جديدة، بجلسة تصوير استخدمت خلالها ثمرات الموز كنوع من الدعاية للانتخابات عقب اختيارها من قبل ثمرة الموز كرمز إنتخابياً.

وكانت وفاء صلاح الدين قد شغلت الرأي العام عقب بث فيديو شهير منذ فتره عن حق الرجل في الزواج الثاني، وقالت في تصريح سابق لـ”موقع القاهرة 24″، إن هذا الفيديو تخطى 7 مليون مشاهدة بعد نشر أكثر من صفحة للفيديو.

وفاء صلاح الدين المرشحة لعضوية مجلس النواب
وفاء صلاح الدين المرشحة لعضوية مجلس النواب

وأكدت المرشحة على المقعد الفردي لدائرة شبين الكوم، خلال تصريح لـ”القاهرة 24″ على أن فكرة التصوير حضرت لها تلقائيه، قائلة بحاول اعتمد على أفكار سهله عشان أوصل للمواطن البسيط اللى غير قادر على القراءة، عاوزه البسيط دا لما يشوف مثلاً البنر بتاعي من غير ما يقرأ يعرف أن المرشحة دى رمز ثمرة الموز.

واستكملت حديثها قائلة، أنا فى دائره لازم أعيش واقعها بكل ما فيه، زى بالظبط ما اروح مكان يتطلب منى ارتدي ملابس باهظه الثمن ومكان آخر ارتدي ملابس بسيطه، فلازم أخاطب كل فئه وانا حابه أخاطب الفئه البسيطه اللى انا منها بكل بساطه.

وفاء صلاح الدين المرشحة لعضوية مجلس النواب
وفاء صلاح الدين المرشحة لعضوية مجلس النواب

وبالنسبه لتنفيذ جلسة التصوير أشارت وفاء صلاح الدين أنه كان صعب جداً لأن اليوم حصل فيه كذا مشكله على حد وصفها، لتعرضها لفقد شنطتها، وأضافت أنا فكرت في فكره بما أني من الشباب اللى عنده نظره مختلفه زى ما كل اللى بيعرفني بيقولي كده، وقالت تواصلت مع ميك أب أرتست وقولتلها أعمليلي ميك أب مقابل دعاية ليكي على صفحتي واتصلت بزميل قولتله يصورنى وأنا عليا المعدات لأن أساس شغلي بكوني مقدمه برامج وفكرت إزاي أوصل لهدفي بأقل التكاليف وبالفعل تمت ونالت إعجاب الجمهور المتابع.

وفاء صلاح الدين المرشحة لعضوية مجلس النواب
وفاء صلاح الدين المرشحة لعضوية مجلس النواب

وأوضحت المرشحة أنها تعرضت لبعض الانتقاد، وأنها كانت تفكر في استخدام موز بلاستيك صناعي، مشيرة إلى رؤيتها لصاحبة عربية الموز وهى في حالة حزن، وتعرفت منها على ظروفها، وقامت بإعطائها موبايل تبيعه لعدم وجود أموال معها بسبب تركها حقيبتها داخل سيارة سهواً.

تابع مواقعنا