الخميس 28 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

زوجة ضابط شرطة: اتهمني في شرفي علشان عايزة بنتي (فيديو)

القاهرة 24
حوادث
الأحد 02/أغسطس/2020 - 08:55 م

تحملت “دينا” المعاناة مع زوجها بكل أشكالها أملا في الاستقرار والحفاظ على الأسرة وعلى ابنتها الوحيدة من التفكك الأسري، لكن قوة تحملها لم تتحمل حجم المشاكل، طلبت الطلاق من زوجها، فكان جزاؤها “الخوض في شرفها ”.

انتهت علاقة الزوجين في أقسام الشرطة وتبادلا الاتهامات فيما بينهما، حيث أصرت الزوجة على الطلاق في حين رفض الزوج ذلك الطلب، ولم يدخر جهدا في التشهير بها لإثنائها على قرار الانفصال، على حد قولها.

التقت “القاهرة 24” دينا حافظ، والدة الطفلة ديالا، وقالت تزوجت من إسلام .ح منذ 5 سنين ضابط شرطة، وكان يعمل في سيناء أول سنتين، وعندما عاد بدأت المشاكل الزوجية، ووصلات عذاب رأيتها الزوجة خلال عدد من الخلافات والمشكلات التي فشلت العائلة خلالها في الصلح بينهما، “ كلمت أهله أكتر من مره لكن مفيش فايدة.

ابتزاز فى علاقة شرعية.. هدير: “زوجي أرسل صوري بقميص نوم لـ60 شخصًا عشان يفضحني” (فيديو وصور)

وتابعت الزوجة كان بيعاملني أسوأ معاملة، لكن تحملت الذل والإهانة علشان خاطر بنتي تفاقمت المشاكل والخلافات حتي فاقت قوة تحملي، وصلت لمرحلة مش هعرف أربي بنتى صح وسط كمية الخلافات والمشاكل اليومية، قررت في شهر 12/ 2019 الانفصال أخدت بنتى وروحت على بيت أهلي.

ديالا
ديالا

واستطردت الزوجة:” أن الزوج طلقها شفويا ثلاثة مرات كل مرة لها شاهد، لكن رفض الطلاق الرسمي، وقتها كانت بداية كورونا والمحاكم قافلة، مفيش حاجة شغالة”.

وتابعت الزوجة:” روحت أنا وبنتى وأصحابي الساحل، كانت الساعة 4 ونصف وديالا بتلعب وفجأة ظهر جوزي ومعاه مامته خطفها ولما اعترضته قام بالاعتداء عليا بالضرب وحطنى على الأرض وبيضرب فيا برجله حاولت أقوم ألحق بنتي حط رجله على وشي، وعلى دماغي صرخت بعلو صوتي على ما جه الأمن كان هرب بالعربية بتاعته”.

ديالا
ديالا

وأكملت:”عملت محضر رقم 2894 لسنه 2020 جنح برج العرب، بخطف بنتي والاعتداء عليا اللى في القسم بلغوه علشان هو ضابط جه عمل محضر قصاد محضري بيتهمني في شرفي اللى هو المفروض من شرفه وشرف بنته، الحمد لله تم حفظ المحضر”.

تابع مواقعنا