الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

أحمد سعد يطرح دويتو "افرح" مع وائل الفشني على "يوتيوب" (فيديو)

القاهرة 24
فن
الإثنين 18/يناير/2021 - 05:20 م

طرح الفنان أحمد سعد أغنيته الجديدة الدويتو مع الفنان وائل الفشني بعنوان "افرح"، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات الشهيرة "يوتيوب"، بالتعاون مع شركة "مزيكا"، وتم طرحها على جميع المتاجر الإلكترونية.

وأشاد أحمد سعد بأداء وائل، قائلًا في تصريحات صحفية: "من زمان وأنا بسمع أغاني وائل الفشني وبتبسط وصوته خطير"، ليرد عليه الفشني: "الوحيد في مصر اللي وقف جنبي وقت أزمتي.. أحمد سعد عمود فني لمصر"، والأغنية من كلمات وألحان أحمد سعد وتوزيع موسيقى خالد نبيل.

وتقول كلمات الأغنية: "افرح ودوق طعم الحياة وشوف الحلو اللي فيها انسى الهموم في الحب عوم وحب معانيها الدنيا تدي اللي يقدرها مش اللي يحسد فيها، وتعافر مهما تعافر وتسافر مهما تسافر مش هتشوف خير من نفسك طول ما أنت بحياتك كافر وتخبط فيها يمين وتخبط فيها شمال أكتر من حظك مش هتشوف لو حتى ضمنت الحال، اسكن قلوب الناس وفكر إيه هتديها شوف الحاجات الحلوه بس وازاي تعليها ده اللي بتعمله كده من قلبك هو اللي فاضل فيها".

وشهد عام 2020 نجاحًا كبيرًا للفنان أحمد سعد حيث قدم عددًا من الأعمال حققت الملايين من المشاهدات والتي من بينها أغنية "يا بخته" التي قدمها لأول مرة مع أمير الغناء العربي الفنان هاني شاكر، من كلمات أحمد إبراهيم وألحان أحمد سعد وتوزيع موسيقي محمود صبري، كما قدم مع المطرب الشعبي حسن شاكوش أغنية "100 حساب" من كلمات محمود خليفة وألحان أحمد سعد وتوزيع موسيقى إسلام شيبسي.

"طعم الحياة" دويتو يجمع أحمد سعد ووائل الفشني قريبًا

أحمد سعد: أنا فى موسم تزاوج ونفسي في "مذيعة" وسِبحي مع "سمية الخشاب" اتقطعت

 

 

تابع مواقعنا