الخميس 09 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

تامر حسني: " بنتفاجئ بواحد محترم المجتمع والإعلام متجاهلينه وشخص مهزق عاملين له سعر"

القاهرة 24
فن
الثلاثاء 09/فبراير/2021 - 02:15 م

رد الفنان تامر حسني على جمهوره، بعدما طالبهم أمس بكتابة كل ما يزعجهم سواء في أنفسهم أو الحياة بشكل عام، وسيرد عليها بنفسه من خلال خبرته التي اكتسبها خلال مشواره الفني.

واستهجن تامر حسني بعض الصفات المجتمعية التي تتواجد حاليًا، في منشور كتبه عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك".

 وقال: "نيجي للصفات المجتمعية اللي مزعلانة كلنا، وتغير قلوب الناس والشتائم الجارحة في التعليقات، يعني تلاقي بعض الناس مباركين اوي لعلاقة شخص مصاحب واحدة وبيتريقوا على شخص اتجوز واحدة، واحد محترم المجتمع والإعلام متجاهلينه وشخص مهزق عاملين له سعر".

وتابع: "الدنيا بقت فجأة ماشية بالعكس، تلاقي إنسان حثالة وسفيه، بقى مشهور فجأة ومعاه فلوس، وجهات مسؤلة بتهتم بيه، وتكتب عنه لأنهم شايفين إنه ليه موردين، فابيتاجروا بيهم وبعددهم وسايبين توعية، وإنقاذ فكرالمجتمع وشبابه الصاعد طبعا، دا شيء سلبي وأحد سمات عصرنا".

وأضاف: "محتاجين نفهم أن والسيرة الطيبة، هي الأهم واللي بتدوم يعني مش كل مشهور فهو صاحب سيرة طيبة، ما إحنا ممكن نسمع عن حرامي مشهور، أو سفاح مشهور، هل دا معناه إننا نقتدي بيه أكيد لأ، خلوا اللي يلفت نظركم اللي سيرته كويسة، ميغركوش الشهرة مع شخص فاسد".

 

تامر حسني على الفيس بوك

تامر حسني على الفيس بوك

تامر حسني: "في طفولتي مريت بالواسطة والمحسوبية وقهرتهم" (صورة)

تامر حسني بعد مشاركة الجمهور مشاكلهم: "ماسورة طاقة سلبية رهيبة" (صورة)

 

تابع مواقعنا