الخميس 25 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

بدرية طلبة ترد على منتقديها: “عقموا قلوبكم قبل أيديكم” (صور)

القاهرة 24
فن
الخميس 26/مارس/2020 - 05:25 م

وجهت الفنانة بدرية طُلبة، رسالة لمنتقديها بسبب الفيديو الذي انتشر لها عبر مواقع التواصل الاجتماعي، وكانت تزعم فيه أن جمعية رسالة “تنصب” على النجوم من خلال تحدي الخير الذي تبنت فكرته بعد أن بدأه سعد سمير.

ونشرت بدرية صورة عبر حسابها الرسمي بـ”انستجرام”، وكُتب فيها: “عقموا قلوبكم قبل أيديكم، فالحقد والبغض أسوأ من بعض الفيروسات”، وعلقت على الصورة قائلًة: “حسبي الله ونعم الوكيل”.

رد بدرية طلبة
رد بدرية طلبة

ودعهما عدد من النجوم  ومنهم اللبنانية نسرين طافش، فكتبت: “اه والله حاجه تجيب إعياء شديد، غش ونفاق، حسبي الله ونعم الوكيل، مين بس اللي مزعلك ياعسل”، أما رنا سماحة فقالت لها: “أنتي مفيش في طيبتك، ولا جدعنتك، يا بداره وكلنا عارفين ده”.

تعليق رنا سماحة على صورة بدرية طلبة
تعليق رنا سماحة على صورة بدرية طلبة

وكان الفيديو الذي نشرته وتداوله مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي، قالت فيه: “الشباب الي بيتواصلوا مع الناس كلموني، وهو إخوان ولا لاء، ولكن دلوقتي اللي له واقعة مع جمعية رسالة يكتبلنا عشان هانروح بشكل رسمي نقدم بلاغ في جمعية رسالة”.

وأضافت: “زمايلي اللي اتبرعوا، استأذنكوا عايزين إيصال يثبت أنكم اتبرعتو، لأن فيه ناس بتشكك في تبرعكم، لأن كمان فيه ناس بتشكك فيكوا وبتقول انكم ماتبرعتوش، فعشان تثبتوا موقفكوا عشان أما نروح نقدم بلاغ رسمي، نعرف احنا بنتكلم مع مين”.

وقالت في الختام: “احنا دلوقت الدنيا واقفة على الكل، واللي معاه 5000 في بيته وكان بيطلع 500 لله، هيحافظ على الـ4500 لأنه مش عارف بكرا فيه إيه، فبعد إذنكم عايزين نعرف جمعية رسالة إخوانية ولا لاء”.

بدرية طلبة تتصدر تريند تويتر بعد الهجوم على “رسالة”.. والجمعية: سوء تفاهم 

تابع مواقعنا