الخميس 25 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

كاملة أبو ذكري بعد اتهامها لأبطال “بـ100 وش ” بالغرور: “كنت قاسية”

القاهرة 24
فن
الأربعاء 04/نوفمبر/2020 - 11:14 ص

حرصت المخرجة كاملة أبو ذكري، على تهدئة الجدل الذي أثارته على مواقع التواصل الاجتماعي، بعدما اتهمت بعض أبطال مسلسلها الأخير “بـ100 وش” بأنهم مغرورين.

وكتبت كاملة على حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”: “أحب اعترف إني انفعلت وكنت قاسية جدا في كلامي.. ولو صدر تصرفات من شخص أو اتنين خليتني أحس بالغضب.. ده ممكن يكون نابع من قلة الخبرة مع التعامل مع جمهور عريض ومع النجاح الكبير وارد إن أي حد يتعرض للهزه دي”.

واستكملت: “ولو كنت قاسية ده نابع من حبي ليهم وخوفي عليهم علشان أنا شفت وعرفت حجم موهبتهم لما اشتغلت معاهم.. وأتمنى إن الشخصين إللي كنت بعنيهم يفهموا كلامي و يعرفوا إني مستخسره موهبتهم.. وأنا متأكده إنهم حيفهموني لإنهم الإتنين دول تحديدا عارفين أنا قد إيه بحبهم وبقدرهم”.

كاملة أبو ذكري على فيس بوك
كاملة أبو ذكري على فيس بوك

كاملة أبو ذكري: “أتمنى حاجة تجمعني بمحمد رمضان”

كشفت المخرجة كاملة أبو ذكري عن رأيها في توليها مهمة إخراج مسلسل “الإمبراطور” للنجم محمد رمضان، والذي يجسد به حياة الراحل أحمد زكي، والذي قرر رمضان تأجيله لحين إنهاء الخلافات مع الورثة.

وقالت كاملة أبو ذكرى في برنامج “mbc trending”، بأنها بالفعل تم ترشيحها لإخراج العمل ورفضت، فقالت: “مش هقدر اشتغله لأني أعتقد أن أستاذ أحمد لو كان عايش هيكون مش مبسوط، وأنا كنت أعرف أستاذ أحمد زكي كويس واشتغلت معاه مساعدة كتير، فلو هتكلم عنه هو كإنسان بعيوبه وبجماله وبذكائه صعب وكمان ليه؟”.

وتابعت كاملة عن رأيها في اختيار محمد رمضان لتجسيد الشخصية قالت: “محمد رمضان أكثر فنان يليق بالشخصية، وفيه حاجة من أحمد زكي، وأتمنى حاجة تجمعنا أنا بحبه وبشوفه ممثل كبير وموهوب ومحبوب من الناس، وأنصحه بأن يغير تفكيره في اختيار الأدوار”.

تابع مواقعنا