السبت ٢٣ يناير ٢٠٢١

رئيس التحرير
محمود المملوك

عاجل

سلمى الشيمى: “أنا اشتغلت كتير للبلد”

سلمى الشيمى

قالت سلمى الشيمي الشهيرة بـ “موديل سقارة”، والتي أثارت جدلا كبيرا على السوشيال ميديا، إن جلسة التصوير التي خضعت لها لاقت استحسانًا كبيرًا، ومن حق أي شخص الاعتراض عليها.

وتابعت سلمى خلال مداخلة مع الإعلامي وائل الإبراشي عبر برنامج “التاسعة”: “بعتذر لوزارة السياحة والآثار لو أخطأت، والقانون سيأخذ مجراه لو أنا عملت حاجة غلط وده محصلش”، مضيفة “أنا اشتغلت كتير للبلد وكنت بشارك فى  عروض أزياء، وبمجرد أن نشرت الصور على الفيس بوك صفحتي الشخصية، اتخضيت من كم الشير اللي حصل”.

وأوضحت: “ماما قالت لي إنتِ عملتى آيه ما كل الناس بتتصور”، مؤكدة أنها أخطأت لعدم الحصول على تصريح من الجهات الرسمية المتمثلة فى وزارة السياحة.

وشدد على أنها كانت تمثل نفسها في جلسة التصوير، مضيفة “الناس تعاملت أنه فعل فاضح، والأمور القانونية مش بتاعتي، انا كل الى اعرفه خرجت بكفالة والقضية لسه مفتوحة، عايزة أقول الناس الكلمة ممكن تخرب بيوت، والسوشيال ميديا الناس بتقول من وراء جهاز ذكي، وناس تنمرت على جسمي”.

سلمى الشيمي: “بعتذر للي اتضايقوا من السيشن.. ومقصدتش أعمل حاجة إثارية”

وتابعت: “ماما قعدت يومين القبض عليا بدون أكل.. أنا والله مكنتش أقصد ومحصلش حاجة لكل ده.. أنا دفعت 1500 جنيه لحد علشان التصوير.. وده خطأ”.

واختتمت: “أنا اتصورت بدافع شخصي مش الترويج لنفسي ولا قصدت أعمل حاجة إثارية.. أنا اللبس اللي اتصورت بيه شارياه من جيبي.. أنا بعتذر للي اتضايقوا من السيشن”.

سلمى الشيمي: “فكرت في الانتحار من الدور 12 لما شفت سيارات جايه تقبض عليا”

 

 

 

وسوم روايات سقارة المهندس شريف اسكندر مركز البحوث صندوق تحيا مصر جامعات خاصة

عاجل السيسي: العالم بينظر لنا في أزمة كورونا باندهاش