السبت 20 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

بعد اتهامه بالسخرية من إذاعة القرآن الكريم.. محمد أشرف: “مغلطتش في الدين وبتلقى تهديدات”

القاهرة 24
أخبار
الثلاثاء 20/أكتوبر/2020 - 01:14 ص

أثار مستخدمو مواقع التواصل الاجتماعي خلال الأيام القليلة الماضية هجومًا حادًا على ممثل “ستاند أب كوميدي”، انتشر له مقطع فيديو من إحدى الحفلات وهو يسخر من المذيعين في إذاعة القرآن الكريم.

وأوضح محمد أشرف لـ”القاهرة 24” وجهة نظره: أن “الناس أخدت فيديو قصير دقيقتين بس من حفلة كاملة، عملناها من شهر يناير لسنة 2019، بنتكلم فيها عن التعليق الصوتي بشكل عام، وأخدوا بس فقرة إذاعة القرآن الكريم، أنا مغلطتش في الدين ومغلطتش في المذيعين، أنا متربي على الإذاعة في بيتنا من وأنا صغير”.

“الوطنية للإعلام” تتقدم ببلاغ ضد صاحب فيديو السخرية من إذاعة القرآن الكريم

وأردف: “كل اللي عملته هو إني قلدت بس طريقة المعلق الصوتي في الإذاعة مش أكتر، طريقة التقليد موجودة في العالم كله، وفيه ممثلين كتير جدًا ييقلدوا بعض، هل كل شخص هيقلد هيتقدم ضده بلاغ!!؟”.

وأضاف: “أنا قفلت الأكونتات بتاعتي على السوشيال ميديا كلها، لإني مش مستحمل اللي بيحصل دا، جالي كمية شتايم وسب وقذف كبيرة جدًا، وكمان بيجيلي تهديدات كتير ناس بتتوعد لي بالضرب والشتيمة”.

وعلق على بلاغ الهيئة الوطنية للإعلام التي تقدمت به ضده، قائلًا: “لو حتى اتقدم فيا بلاغ من النائب العام، هروح وهقول إني مغلطتش في حد، وعارف إن دول قامات كبيرة، ولكن أنا مغلطتش فيهم أنا بس قلدتهم”.

 

تابع مواقعنا