السبت 27 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

“بنجهز ضربة كويسة”.. رامي رضوان يكشف عن مخطط الإخوان لضرب الكنائس (تسريب)

القاهرة 24
سياسة
الأربعاء 25/سبتمبر/2019 - 11:16 م

حذر الإعلامي رامي رضوان، المصريين من الانجراف خلف دعوات جماعة الإخوان الإرهابية، مؤكداً على أن الجماعة تخلت عن أبنائها سابقاً وهو ما ستفعله الآن بعد حشد المواطنين وهم بالخارج.

وأضاف رضوان خلال تقديمه برنامج “مساء دي إم سي”، المذاع على فضائية “دي إم سي”، “الإخوان هيلبسوا الشباب في الحيطة، بلاش نكون زي المغفلين بتوعهم، هما قبل كده لبسوا نقاب وهربوا وسابوهم، وهيعملوا كده دلوقتي، في تركيا وبيرموا الشباب”.

ونشر تسريب صوتي، للإخواني الهارب علي بطيخ، يحرض الشباب على الانتشار في الشوارع لإحداث بلبلة في الشارع، وبعدها ينسحبوا بعد اشتعال الأجواء، فضلاً عن أنه حذرهم من الاقتراب للكنائس والأديرة، مؤكدًا على أنهم يحضرون لضربة للكنائس.

ووجه رامي رضوان، رسالته إلى المصريين، “هو ده اللي إنتم عاوزينه يا مصريين؟، هم دول اللي هتمشوا وراهم؟ ولا ده المصير اللي عاوزينا نشتغل فيه؟”، متابعاً: “دي رسالة وما على الرسول إلى البلاغ.. ولو عاوزين تصدقوا صدقوا”.

واختتم حديثه، أن الإخوان يريدون قتل المصريين، وهذا ما أكده التسريب الصوتي لعلي بطيخ، “بنحضر حاجة للكنائس”، متابعاً: “محمد علي قاعد برة ولا هينزل ولا يتنيل، وهو مش راجل ولا أي حاجة.. وقاعد في اسبانيا وبياخد فلوس من تركيا”.

تسريب صوتي جديد للقياي الإخواني الهارب هاني صبري رداً على عمرو أديب (فيديو)

عرض الإعلامى عمرو أديب تسريب صوتي جديد للقيادي الإخواني الهارب هاني صبري يوجه رسالة خاصة لعمرو أديب.

وقال هاني صبري خلال التسريب الصوتي “انا عارف ان فى امنجية فى الجروب عندنا عشان كده عملت الرسالة وانا عارف انها هتوصلك وانت ووصلتها للاعلام زى ما انا عاوز بالظبط”.

وأعترف الإخواني خلال التسجيل بمطالبة الفتايات بنزول التظاهرات قائلاً” ايوة أنا كنت بدعو البنات للنزول والتظاهر لأن احنا عندنا بنات بـ 100 راجل”.

وأضاف صبري: “جروب الكوادر فى امنيجة وفى ضباط كلمونى وقالوا هنسعدك وبقسملك تانى انا بدفع من جيبي الخاص والبلد افديها بروحي ودمي”.

وعلق الإعلامى عمرو أديب على أقوال الإخواني الهارب قائلاً : “هانى بيقولك انا بدفع من جيبي .. اللى فى جيبك ده جي منين يا هاني طيب انت بتشتغل ايه؟”.

وأضاف: “اعترف بانه بيدعوا البنات للتظاهر عشان لما البنات تضرب او تتمسك يحصل وقتها تسليط الضوء على الأعتداء على الفتايات”.

عمرو أديب يفضح كذب قيادي إخواني بشأن هروب رئيس المخابرات للإمارات

عرض الإعلامي عمرو أديب، مقطع فيديو لقيادي إخواني هارب يدعي “أحمد عطوان”، يزعم أن رئيس المخابرات المصرية غادر مصر هو ومحمود السيسي ابن الرئيس عبد الفتاح السيسي، إلى الإمارات على متن طائرة من مطار القاهرة في إشارة إلى هروبهما خارج القاهرة.

فيما عرض الإعلامي أديب، صورًا للواء عباس كامل، رئيس المخابرات المصرية، يؤكد تواجده مع وفد الرئيس عبد الفتاح السيسي، بنيويورك، ضمن حضور فعليات الجمعية العامة لأمم المتحدة.

أديب يعرض تسريب صوتي لقيادي إخواني ضد السيسي

تابع مواقعنا