رئيس التحرير
محمود المملوك

مونيا صاحبة دور ألفت في "عائلة الحاج متولي" عن صورتها المتداولة: "الأهم جمال الروح"

الفنانة مونيا
الفنانة مونيا

أحدثت الفنانة مونيا والمعروفة بـ"ألفت" في مسلسل “عائلة الحاج متولي”، جدلًا واسعًا على مواقع التواصل الاجتماعي، بعد انتشار صورة حديثة لها من داخل أحد مراكز التجميل، حيث أوضحت علامات التقدم في العمر، مما أثار دهشة الجمهور.

وقالت الفنانة مونيا في تصريح خاص لـ"القاهرة 24": “معظم أصحابي زعلوا للصورة جدا وبعتوهالي وفي الحقيقة أنا مش مواليد 1969، خالص أنا أصغر من كدة وأنا مش بهتم بالإشاعات دي ولا أحب اكدبها او أدخل زي ما كتير بيعملوا، أولاً لأني اللي يحب يصدق هو حر”.

وتابعت: “ثانيا أنا بحبني في كل سن وعارفة عمري وفخورة بي ومهما كدبت معظم الناس مش حتصدق وزي ما علمني الراحل العبقري بليغ حمدي قالي سيبيهم يقولوا زي ما يقولوا طالما ما خدشوش حياءك أو سمعتك وعنده حق.. بالنسبة للصورة  أخدوها من فيديو لصاحبتي دكتورة نسمة وأنا كنت عندها بشكلي الطبيعي لكن كنت واخدة أدوية للعلاج وكان عيد الحب وما ترددش ثانية أني أسجلها الفيديو”.

مونيا تكشف كواليس صورتها المتداولة

واستكملت: “والأهم كمان أني بحب كل صورة ليا وأنا تعبانة أو سعيدة أو حزينة أو زي ما أكون لأني بحب حالاتي الطبيعية وبحب عمري وكل مراحلة وطبعا ملعوب في شكل الصورة وواضح مقصود يخلوها شكلها مش حلو واللي ياكد كلامي أنهم حاطين صورتي بمكياج ومن عشرين سنة”.

واختتمت: “أخيرا وبكل حب وسعادة بقول ياريت جميعنا ننظر في المرآة ونرى وجوهنا بدون تجميل وبعده ومن المؤكد سنرى فرق ويحترم كلا منا في ذلك وأؤكد أن الجمال هو جمال الروح وأنا روحي حلوة وسعيدة لأن الصورة خلت كل الناس نفسهم أرد وأنا ردي أنا حلوة وبحبني في كل شكل والحمد لله وطبعا أنا عضو هيئة تدريس ولازلت بمثل وبغني والحمد لله وبكمل رسالة أكاديمية متخصصة للمسرح الغنائي لأجيال وشباب مصر وقريبا هقدم للفيديو عمل يشوفوني الجميع ووحشتوني”.

غادة عبد الرازق تبحث عن "النجاح الشعبي" من جديد في "لحم غزال"

رانيا يوسف تحتفل بمرور 20 عامًا على عرض “عائلة الحاج متولي”

عاجل