السبت 27 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

"مفيش عندي تريندات".. مجدي الهواري وريهام سعيد يشتبكان بسبب المخرج محمد سامي

مجدي الهواري وريهام
فن
مجدي الهواري وريهام سعيد
السبت 15/مايو/2021 - 12:56 م

هاجمت المذيعة ريهام سعيد، المخرج مجدي الهواري، بسبب منشور كتبه عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، والذي اعتبرته ريهام سعيد عبارة عن شماتة منه في المخرج محمد سامي، بعد قرار“المتحدة” بإيقاف التعامل معه.

وجاء المنشور الذي كتبه مجدي الهواري عبر “فيس بوك”، كالتالي: "عارفين المثل اللي بيقول لا يصح إلا الصحيح ولا ايه؟"، لترد عليه ريهام سعيد وتقول له في التعليقات: "بس مش أنت اللي تكتب البوست ده، لأنه في الآخر زميل والزملاء يقفوا جنب بعض مش يشمتوا في بعض".

ورد عليها مجدي الهواري في التعليقات قائلا: "مين الآخر ومين الزميل ومين اللي بيشمت.. أعتقد كلامك لحد تاني، وفي مكان تاني وبالرغم إني مش محتاج أبرر ولكن أنا سمعت الخبر من التعليقات، ومش محتاج أقول المقصود الحقيقي من البوست، أعتقد إن حلفاني يكفي ومش مضطر أبرر".

وتابع: "أنا حر في ما أدونه على حسابي الشخصي، ومش هخش أبدا في نوع من التريندات، لإني مش من المدرسة دي خالص، ولا من الناس اللي بتعمل كدة، وهتلاقي متابعيني وأصدقائي شبهي ومحترمين زيي".

واستطرد: “وكمان ولا محتاج شهرة مثلا، وتاريخي يشهد على احترامي للجميع ومن الجميع تحياتي، هتلاقي ناس تانية في أكونتات تانية عايزة لقطة وماشيين مع التريند، مش هنا ! ولا أنا . نقطة”.

محمد سامي

وأعلنت الشركة المتحدة للخدمات الإعلامية، أنه تم اتخاذ قرار بوقف التعامل مع المخرج وكاتب السيناريو محمد سامي عبد العزيز، وعلم "القاهرة 24" من مصادره، أن المخرج محمد سامي يعد لمسلسل في الموسم الرمضاني المقبل 2022، يجمع فيه عدد من الفنانين وأبرزهم هند صبري، وأحمد السقا، ومحمد رمضان، وحتى الآن هناك موافقات مبدئية معهم.

تابع مواقعنا