الإثنين 29 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

بعد بلاغ رانيا يوسف.. منة فضالي: "أي حد هيكتب تعليق مش مُحترم هبلغ عنه"

منة فضالي
فن
منة فضالي
الخميس 03/يونيو/2021 - 12:38 ص

أعلنت الفنانة منة فضالي، لجوءها إلى مباحث الإنترنت ضد كل من يُسيء لها في تعليقات أو رسائل على مواقع التواصل الاجتماعي، مشيرةً إلى أنها لن تتنازل عن حقها بعد ذلك.

ونشرت منة فيديو عبر "لايف" على صفحتها الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة "إنستجرام"، قالت فيه: "إحنا كفنانين بنتعرض ساعات لكلام مش لطيف أبدًا، بيبقى حاجات مش مُحترمة خالص حتى في التعليقات أو في الرسائل اللي بتجيلنا، وبيفتكروا أن إحنا مبنشوفش الحاجات دي".

وتابعت: "أنا واحدة من الناس بتابع وبخصص وقت علشان أرد على جمهوري، وبنزل حاجات كتير عملوهالي كتقدير لهم على الوقت إللي عملولي فيه الحاجة دي، أنه يقعد يكتبلي صورة أو كلمة حلوة". 

وأضافت الفنانة منة فضالي: "دلوقتي إحنا بنتعرض لكلام مش لطيف ومش محترم، وعندنا زميلات لينا أخدوا حقهم بالقانون، وفيه ناس اتحبست كتير جدًا، وأنا بقالي فترة بتجيلي رسائل مش لطيفة".

واستكملت: "استفدت إيه بعد ما كتبت الكومنت، أنا من هنا ورايح، أي حد هيكتب تعليق أو هيبعت رسالة مش مُحترمة هنزلها له على البروفايل عندي وهبلغ عنه، سواء راجل أو ست وهاخد حقي بالقانون ومش هسكت". 

في سياق منفصل، كانت قد لجأت الفنانة رانيا يوسف، إلى مباحث الإنترنت، ضد كل شخص شارك في هاشتاج “اله.…المرتدة”، يحمل ألفاظًا نابية، بعد التقاطها صورة تذكارية مع رئيس نادي برشلونة خوان لابورتا.

ونشرت رانيا بعض تعليقات مُستخدمي الهاشتاج، وكتبت عبر حسابها الشخصي على موقع التغريدات القصيرة “تويتر”: "سيتم تقديم بلاغات بصور واسكرين شوت لكل التويتات المُشاركة بالهاشتاج المسيء".

تابع مواقعنا