الثلاثاء 21 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

منى زكي: شخصيتي شربات في كده اوكيه حقيقية وبتحب حكيم فعلا

منى زكي
فن
منى زكي
الأربعاء 25/أغسطس/2021 - 12:05 ص

تحدثت الفنانة منى زكي عن تجربتها على خشبة المسرح، مشيرة إلى أنها قدمت 4 مسرحيات خلال مشوارها الفني، وكان آخرهم مسرحية كده اوكيه عام 2003، كما أكدت منى أن كده اوكيه هي المسرحية التي استطاعت أن تظهر بها امكانياتها، والتي تم بنائها على جملة أنا عايزة أمثل يسعدك.

وقالت منى زكي خلال لقائها مع الفنانة إسعاد يونس ببرنامج صاحبة السعادة: أستاذ سمير العصفوري هو اللي أعطاني قماشة الشخصية في كده اوكيه، ودي شخصية موجودة بالفعل، وهي شربات لما قالي عليها جه في دماغي الداده اللي فوقنا وكانت برضو بتحب أغاني إيهاب توفيق.

وأضافت منى زكي عن سمير العصفوري: أنا عاوزة أمثل يسعدك كانت أول جملة بنينا عليها  الشخصية، وأستاذ سمير العصفوري هو اللي كون الشخصية من كدة، وشخصية شربات فعلًا موجودة، وبتحب حكيم فعلًا.

كما أشارت منى زكي إلى أن مسرحية عفروتو كان لها الفضل لتتعلم المسرح بشكل كامل، قائلة: أول واحدة كانت عفروتو وكنت محتاسة أنا كنت بطلع أقول كلمتين زي بجد.. ياسلام.

وأضافت منى كي عن مسرحية عفروتو: ومن خلال تجربتي في عفروتو والأبطال زي أستاذ حسن حسني، وماجدة زكي كلهم أساتذة مسرح قطاع خاص، اتعلمت منهم كثيرًا، ولما جت كده اوكيه تعلمت أقول إيفيه وارتجل، وكنت متعلمة ده من عفروتو.

تابع مواقعنا