الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

أحمد فلوكس عن مي حلمي ومحمد رشاد: كلمة الله الفاصلة متجسدة في ما حدث أمس

أحمد فلوكس
فن
أحمد فلوكس
الإثنين 30/أغسطس/2021 - 11:14 ص

علق الفنان أحمد فلوكس، على أزمة المذيعة مي حلمي وطليقها المطرب محمد رشاد، والتي تصدرت مواقع التواصل الاجتماعي، بعد إيقاف الأولى عن العمل وإحالتها للتحقيق بسبب حلقتها مع نجم الزمالك الأسبق أحمد صالح.

وكتب فلوكس على حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: «أقسم بالله العلي العظيم أني ولا أعرفوا ولا أعرفها ولكن عشت في موضوعهم زي زيكم كمشاهد حتي رأيت كلمه الله الفاصلة متجسدة  في ما حدث أمس.. واللي شدني إن هما وغيرهم كتير قوي شوفتهم زيكم كل يوم تقريبا كانوا قضايا أو ترند زي ما بيتقال عليه اليومين دول في كل حاجة أشخاص، أو حكايات، أو قصص صعود أو ظلم أو حدث أو سياسة أو مصيري في العالم زي مثلا وباء كورونا، وحتى الحروب».

وتابع أحمد فلوكس: «الرسائل الربانية كثيرة أمامنا بها، ولكن سبحان الله زي ما رسايل ربنا لينا بتبقي كتير أوي، كمان اللي بيبتليهم الله بأن يكون معميين البصيرة كثيرون، وإن تابعتهم فستري دايما إن معمي البصيرة عن الرسايل بيذوق كل الابتلاءات اللي اتعمى عن أنه يشوف حقيقتها ويفهمها.. إن متعة مشاهدة الناس في صمت ومتابعة أحداثهم وعدم التسرع في الحكم عليهم، وعدم المشي ورا شيطان الانطباع أو نهج رأي القطيع، والبعد عن اغتيابهم والكلام في مواضيعم والبعد عن أي تأثير يؤثر على الحكم عليهم أو حتى على الحكم بتاعنا احنا».

أحمد فلوكس على فيس بوك

وأضاف:« والدرس المستفاد من المشاهدة لنا احنا كمشاهدين ليها عشان حتى يكون درس لينا في حياتنا، ومتابعة أحداثها ورسايل ربنا اللي فيها في هذا الزمن في صمت وصمت وصمت، ونرصد فقط فستكتشف إن الترند أو القصة أو الحدث ده رسايله مشاهدة آيات الله في كتبه السماوية كلها وكل آيات القرآن الكريم في حياتنا سبحانك يا رب».

تابع مواقعنا